SEO copywriting

SEO diensten

Zoekmachine marketing bureau

SEO diensten

Om de zoekmachineranking van een website te verbeteren, is het verstandig om te investeren in SEO-diensten. SEO (zoekmachine optimalisatie) is het verbeteren van de zichtbaarheid van een website of webpagina in zoekmachineresultaten (SERP’s). Met de juiste SEO-optimalisaties zorgen we ervoor dat een website hoger in de SERP’s belandt. Met als gevolg: meer verkeer en meer klanten.

SEO diensten kunnen grofweg in twee categorieën verdeeld worden: on- en off-page optimalisatie.

  • On-page optimalisatie verwijst naar alle maatregelen die je op je website om je ranking te verbeteren. Dit omvat het optimaliseren van de website structuur, het verbeteren van de kwaliteit van je inhoud en het toevoegen van relevante trefwoorden.
  • Off-page optimalisatie, daarentegen, verwijst naar alle maatregelen die je buiten je website neemt om je ranking te verbeteren. Dit omvat link building, social media marketing en vermeldingen in directory’s.

Weet je niet zeker waar je website staat en welke SEO diensten voor jou het voordeligst zouden zijn? Neem dan contact op met een professioneel SEO bureau. SEO experts kunnen je website analyseren en een op maat gemaakt SEO plan maken om je pagerank te verbeteren. 

Tomahawk, online marketing bureau in Nijmegen, kan je helpen met SEO diensten. Bijvoorbeeld met een uitgebreide SEO analyse en plan op maat.

Tomahawk | Online marketing Nijmegen


Onze SEO diensten

Wij werken volgens een beproefde methode en onderhouden direct contact. Dat betekent: geen accountmanagers, maar een directe lijn met onze specialisten. 

Verder is ons contact consequent. Dat betekent: maandelijks rapporteren en evalueren. Om zowel terug- als vooruit te kijken. De sleutel tot succes ligt volgens ons in constructieve samenwerking en wederzijdse transparantie.

Google & microsoft Ads

We onderhouden een perfecte samenwerking met Google en Microsoft ads, die actieve ondersteuning van onze accounts bieden. We zijn premier partner van Google en behoren daarmee tot de top 3% beste bureau’s van Nederland.

Onze specialisten worden voortdurend getraind en hebben we directe toegang tot closed beta’s: nieuwe functionaliteiten binnen Google Ads die nog niet zijn uitgerold voor alle adverteerders.

Klanten van Tomahawk kunnen er dus op vertrouwen dat alle campagnes optimaal zijn ingericht en voldoen aan de nieuwste best practices.

ANALYTICS & MEASURABILITY

Hiervoor komt een passend pictogram.

SEARCH ENGINE ADVERTISING

Hiervoor komt een passend pictogram.

SEARCH ENGINE OPTIMIZATION

Hiervoor komt een passend pictogram.

Wat wij bieden in SEO COPYWRITING

Wij werken volgens een beproefde methode en onderhouden direct contact. Dat betekent: geen accountmanagers, maar een directe lijn met onze specialisten. 

Verder is ons contact consequent. Dat betekent: maandelijks rapporteren en evalueren. Om zowel terug- als vooruit te kijken. De sleutel tot succes ligt volgens ons in constructieve samenwerking en wederzijdse transparantie.

BOOST YOUR PERFORMANCE in SEO

SEO AUDIT

SEO AUDIT

Vallen de resultaten tegen? Benieuwd of een huidige partner iets laat liggen? Onze SEO audit maakt het inzichtelijk.

SEO COPYWRITING

SEO COPYWRITING

Pakkende content met de juiste keywords voor de best vindbare e-commerce shop.

TECHNISCHE SEO

TECHNISCHE SEO

Wij zorgen voor een goede indexatie, laadsnelheid, core web vitals en alles wat resulteert in de beste rankings in Google.

Technische SEO als basis

De meeste consumenten starten hun zoektocht naar een product, dienst of bedrijf in Google. SEO (Search Engine Optimization) is  enorm belangrijk voor leadgeneratie en/of sales. Als SEO bureau helpen we e-commerce organisaties bovenaan in Google te komen. Hiervoor hanteren we onze bewezen SEO aanpak, waarin we focussen op een goede techniek, het inzetten van de juiste content en het realiseren van online autoriteit.

  • Techniek: het zo optimaal mogelijk inrichten van de technische voorwaarden van websites (on-page, snelheid, robots-instructies etc.)
  • Content: de juiste content om te scoren op de juiste zoekwoorden
  • Online autoriteit: website autoriteit vergroten door middel van linkbuilding.
 

Veel gestelde vragen

SEO, of zoekmachine optimalisatie, is het proces van het optimaliseren van een website om hoger te scoren in de resultaten van zoekmachines. Het doel van SEO is om meer website bezoekers te krijgen uit organische, of onbetaalde, zoekresultaten. Er zijn veel voordelen van SEO voor bedrijven, waaronder grotere zichtbaarheid, meer verkeer en hogere omzettingspercentages. Maar SEO is niet gemakkelijk. Het kost tijd en moeite voordat er resultaten zichtbaar zijn. Het is een doorlopend proces en geen eenmalige oplossing; zoekmachine optimalisatie is een voortdurende inspanning om je website zichtbaar en relevant te houden in de zoekresultaten.

Als je een bedrijfswebsite hebt, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat de site gemakkelijk in zoekmachines te vinden is. Om hier een handje bij te helpen is het verstandig om een SEO bureau in te huren. SEO bureaus zijn gespecialiseerd in het verbeteren van de website ranking en zichtbaarheid in zoekmachines. Ze kunnen je helpen de juiste trefwoorden te kiezen, de techniek op de website te optimaliseren en het creëren van backlinks naar je site. Een SEO bureau kan je ook helpen de vooruitgang van je website bij te houden en zo nodig veranderingen aan te brengen om je resultaten te verbeteren. Als je de ranking en zichtbaarheid van je website wilt verbeteren, overweeg dan een SEO bureau in te huren.

Een online marketing bureau of SEO bureau kan je helpen je SEO doelen te bereiken. Met jarenlange ervaring in SEO hebben bureaus talloze bedrijven geholpen hun verkeer te vergroten en hun zoekmachine rankings te verbeteren. 

Een SEO bureau kan je een aantal voordelen bieden boven zelf je SEO doen. Hier zijn vijf redenen om te overwegen met een ervaren SEO bureau samen te werken:

  1. Ze hebben de expertise en ervaring om je resultaten te bezorgen.
  2. Ze kunnen je tijd en geld besparen door het werk voor je te doen.
  3. Ze kunnen je helpen veelgemaakte SEO fouten te vermijden.
  4. Ze kunnen waardevolle inzichten verschaffen in je industrie en concurrenten.
  5. Ze kunnen je helpen op de hoogte te blijven van de nieuwste SEO trends en veranderingen

PRIZE WInNING CASE

GARMUNDO

Door de SEA-structuur, zoektermen en kanalen af te stemmen op potentiële klanten, is de SEA omzet in DE en NL resp. met 250% en 400% gegroeid.

Garmundo vroeg onze hulp bij het realiseren van een grotere omzet via de Nederlandse en Duitse webshops. Bij deze groei was het belangrijk om rekening te houden met de sterke seasonality waar Garmundo mee te maken heeft. Daarnaast was het ook een uitdaging om verschillende zoektermen voor een plant in een effectieve SEA-structuur te gieten.

RESULTAAT
De SEA-strategie en bijbehorende optimalisaties hebben geleid tot een mooie omzetgroei in Nederland én Duitsland. In de piekperiode (voorjaar 2020) steeg de omzet van de Duitse SEA campagnes met maar liefst 250% en de omzet van de Nederlandse SEA campagnes zelfs met meer dan 400%.

NR. 1

Dutch Search Award

+250%

omzet in Duitsland

+400%

omzet in Nederland

BLOG OVER: SEA

Iedere webshop wil het: de best presterende campagnes. Vaak wordt begonnen met het optimaliseren van advertentieteksten. Een logische stap, maar verleid jij je bezoekers ook genoeg met de beschikbare Google Ads advertentie-extensies? Deze extensies zijn de ideale manier om een campagne nog meer in de spotlight te zetten. Het gebruik ervan resulteert namelijk vrijwel altijd in betere resultaten. Daarom gaan we hier een paar veelgestelde vragen over advertentie extensies beantwoorden. Are you ready?

Wat zijn advertentie-extensies nu precies?

Met advertentie-extensies breid je een advertentie nóg meer uit. Het geeft je de optie om aanvullende informatie toe te voegen. Van meer bedrijfsinformatie tot apps en beoordelingen, het is allemaal mogelijk. Deze informatie kan worden weergegeven in de Google zoekmachine resultaten. Het woord ‘kan’ gebruiken we bewust, omdat die weergave geen garantie is. Maar laat dit je niet tegenhouden om ze in te zetten!

Waarom willen we advertenties uitbreiden?

Ten eerste kun je meer bedrijfsinformatie kwijt. Maar je advertentie valt ook beter op tussen al die anderen, vooral omdat advertenties met extensies groter van formaat zijn. Die betere online zichtbaarheid leidt tot een hogere CTR (klikfrequentie), meer verkeer en meer conversies. Een win-win-win situatie!

Wanneer worden advertentie-extensies getoond?

Of je ze terugziet in een advertentie hangt af van een paar factoren. Aan de ene kant laat Google er zelf een berekening op los om te bepalen of de extensie die je toevoegt, de resultaten van je advertentie daadwerkelijk verbetert. Aan de andere kant speelt de advertentiepositie mee. Sommige extensies worden alleen vertoond als je advertentie op een toppositie staat. Over het algemeen geldt: hoe hoger je advertentiepositie, hoe groter de kans op een vertoning van je advertentie inclusief extensies.

Welke extensies zijn er allemaal?

  • Oproepextensie: voeg een telefoonnummer toe
  • Locatie-extensie: voeg het bedrijfsadres, de afstand of route naar je bedrijf toe
  • Highlightextensie: voeg USP’s of scherpe aanbiedingen toe en promoot je bedrijf nog meer
    Per advertentie is er ruimte voor twee tot zes highlights
  • Website-informatie-extensie: markeer specifieke producten of diensten
    Per advertentie kun je kiezen uit vaste kopteksten, zoals modellen, cursussen of merken
  • Sitelinks: voeg meer links aan je advertentie toe en je leidt bezoekers zo direct naar de juiste plek
    Per advertentie is er ruimte voor twee tot acht sitelinks
  • Prijsextensie: breng extra producten of services onder de aandacht
    Per advertentie is er ruimte voor maximaal 8 prijsextensies
  • Appextensies: promoot je app en link direct door naar de Google Play of App Store
  • Geautomatiseerde extensies: dit zijn veelal dynamische varianten van de hierboven besproken handmatige extensies. Deze maakt Google dan ook zelf aan en worden vertoond op het moment dat Google Ads voorspelt dat ze bijdragen aan een hogere advertentieprestatie (bijvoorbeeld verkopersbeoordelingen extensies).

Kosten advertentie-extensies extra geld?

Nee, het toevoegen van extensies in Google Ads is gratis. Vanzelfsprekend gaat het inzetten van advertenties wel altijd gepaard met kosten, maar de kosten voor een (click-per-cost) op een advertentie zonder of met extensies zijn hetzelfde.

Neem contact op

Ben je nu op zoek naar meer informatie over de mogelijkheden van advertentie extensies in Google Ads? 

Advertentie-extensies: gebruik jij ze al?
Roel

HI! IK BEN ROEL.

OPRICHTER VAN TOMAHAWK.
IK HELP JE GRAAG
VERDER

Neem met me contact op. 

Schuiven naar boven