Over ons

OVER ONS

ORIGIN OF TOMAHAWK

OVER ONS

dit zijn wij: tomahawk

Tomahawk streeft er als performance marketing bureau naar om samen met jou het beste uit jouw webshop te halen. We snappen als geen ander voor welke uitdagingen ondernemers komen te staan, want wij hebben zelf ook flink wat hobbels genomen. De beste samenwerkingen ontstaan volgens ons vanuit wederzijds inzicht en transparantie. Onze openheid omvat zowel onze successen als onze leermomenten. Wij zijn experts binnen ons vakgebied, door trainingen én ervaring.

ONTDEKKEN WAT ONS UNIEK MAAKT

Het begon allemaal in 2015. Tomahawk startte als een allround online marketingbureau dat verschillende diensten aanbood, waaronder conversieoptimalisatie, UX en vormgeving. Wij hielpen bedrijven met zowel performance marketing als websiteoptimalisatie en -ontwikkeling.

Hoewel we succesvol waren en rustig doorgroeiden, realiseerden we onszelf ook dat de markt langzaam maar zeker verzadigd raakte. In Nederland alleen al zijn er 5.000 andere online marketingbureaus die in de basis dezelfde diensten aanbieden. Dit leidt tot stevige concurrentie. Daarnaast was het een uitdaging om performance marketing te combineren met vormgeving, UX en websiteontwikkeling. Door het grote aanbod van diensten konden we ons ook niet volledig focussen op de kant van performance marketing. Om écht ergens met kop en schouders bovenuit te steken heb je specialisten nodig, geen alleskunners. Die deskundige rol konden we niet vervullen met het grote aanbod van diensten die we hadden.

We baalden daar enorm van, want de datagedreven kant van marketing liet ons hart sneller kloppen. Bovendien zagen wij dat onze klanten vaak vastliepen bij expansie naar het buitenland. Het werd daarom tijd voor een nieuw avontuur.

OVERGANG NAAR TOMAHAWK

Rond 2019 maakten we een flinke switch. We sprongen in het diepe met een duidelijke focus, een helder concept en inmiddels een flinke dosis ervaring. We kozen voor een nieuwe naam: Tomahawk. Deze naam paste goed bij wat wij zijn: authentiek, eensgezind, scherp en doelgericht. In de afgelopen jaren zijn we gegroeid van een allround online marketingbureau naar specialisten binnen een groeiende niche: crossborder performance marketing. Wij maken sinds 2019 zeer bewuste keuzes in wat we wél en wat we niet doen voor onze klanten. Lees hier meer over onze onze werkwijze.

TOMAHAWK ANNO NU

We realiseren groei voor webshops en zetten daar SEO, SEA, Analytics, social- en platformmarketing (bol.com en Amazon) voor in. Wij werken voor diverse verschillende soorten e-commerce ondernemers die willen groeien, vernieuwen en mogelijkheden in het buitenland zien. Ons team bestaat uit specialisten die nieuwsgierig, ervaren en avontuurlijk zijn. Als professionals werken we samen om jouw ambities waar te maken.

Roel

DIRECTEUR & EIGENAAR

Laurens

TEAMLEAD

Jelle

SEO MARKETEER

Claudio

SEA & SOCIAL MEDIA MARKETEER

Monika

SEA & SOCIAL MEDIA MARKETEER

Marij

SEA MARKETEER

Thomas

SEO Marketeer

Jannes

SEA Marketeer

Merle

SEA & Social Media Marketeer

Lukas

SEA & SEO MARKETEER

Sigrid

SEA Marketeer

Cecile

Cecile

Copywriter / Contentmarketeer

Jasper.AI / Chat GPT

AI Copywriting specialist

Versterk jij ons team?

GARMUNDO

HIER DOEN
WE HET VOOR

In 2021 won Tomahawk een Dutch Search Award voor beste internationale campagne met Garmundo. 

DIT MAAKT
ONS ANDERS

ONZE SPEERPUNTEN

CROSSBORDER

Internationale groei start bij Tomahawk.

PERFORMANCE

Wij vertalen data naar inzicht & analyse.

ACCESS

Pijlsnel en altijd bereikbaar voor persoonlijk overleg.

WIST
JE DAT
?

PRIZE WINNING CASE: GARMUNDO

Door de SEA-structuur, zoektermen en kanalen af te stemmen op potentiële klanten, is de SEA omzet in DE en NL resp. met 250% en 400% gegroeid.

Garmundo vroeg onze hulp bij het realiseren van een grotere omzet via de Nederlandse en Duitse webshops. Bij deze groei was het belangrijk om rekening te houden met de sterke seasonality waar Garmundo mee te maken heeft. Daarnaast was het ook een uitdaging om verschillende zoektermen voor een plant in een effectieve SEA-structuur te gieten.

RESULTAAT
De SEA-strategie en bijbehorende optimalisaties hebben geleid tot een mooie omzetgroei in Nederland én Duitsland. In de piekperiode (voorjaar 2020) steeg de omzet van de Duitse SEA campagnes met maar liefst 250% en de omzet van de Nederlandse SEA campagnes zelfs met meer dan 400%.

Schuiven naar boven