Over Tomahawk

Wij zijn Tomahawk: een crossborder performance marketingbureau. Maak kennis met ons team en ons verhaal.

Dit zijn wij:
Tomahawk

Shared ambition accelerates growth

Tomahawk streeft ernaar om samen met ondernemers het beste uit hun business te halen. We snappen als geen ander voor welke uitdagingen webshopeigenaren komen te staan, want wij hebben zelf ook flink wat hobbels genomen. 

De beste samenwerkingen ontstaan volgens ons vanuit wederzijds inzicht en transparantie. Onze openheid omvat zowel onze successen als onze leermomenten. Wij zijn experts binnen ons vakgebied, door trainingen én ervaring.

Dit maakt ons anders

Onze speerpunten

CROSSBORDER

Internationale groei start bij Tomahawk.

PERFORMANCE

Wij vertalen data naar inzicht & analyse.

ACCESS

Pijlsnel en altijd bereikbaar

Dit is ons verhaal.

Van alleskunners naar specialisten

Tomahawk startte in 2015 als een allround online marketingbureau. Het bood verschillende diensten aan, zoals conversieoptimalisatie, UX en vormgeving. Wij hielpen bedrijven met zowel performance marketing als websiteoptimalisatie en -ontwikkeling.

Hoewel we succesvol waren en rustig doorgroeiden, realiseerden we dat de markt door stevige concurrentie verzadigd raakte. In Nederland alleen zijn er al 5.000 online marketingbureaus die in de basis dezelfde diensten aanbieden.

Door het uitgebreide aanbod van diensten konden we ons niet volledig focussen op performance marketing. Om écht ergens met kop en schouders bovenuit te steken heb je specialisten nodig, geen alleskunners. Die deskundige rol konden we niet vervullen door ons uitgebreide aanbod van diensten.

We baalden daar enorm van, want de datagedreven kant van marketing liet ons hart sneller kloppen. Bovendien zagen wij dat onze klanten vaak vastliepen bij expansie naar het buitenland. Het werd daarom tijd voor een nieuw avontuur.

2019: De start van Tomahawk

Rond 2019 maakten we een flinke omschakeling. We sprongen in het diepe met een duidelijke focus, een helder concept en inmiddels een royale dosis ervaring. We kozen voor een nieuwe naam: Tomahawk. Deze naam paste goed bij wat wij zijn: authentiek, eensgezind, scherp en doelgerichtIn de afgelopen jaren zijn we gegroeid van een allround online marketingbureau naar specialisten binnen een groeiende niche: crossborder performance marketingWij maken sinds 2019 zeer bewuste keuzes in wat we wél en wat we niet doen voor onze klanten. Lees hier meer over onze onze werkwijze.

Ontmoet team Tomahawk

We realiseren groei voor webshops en zetten daar SEO, SEA, Analytics, social- en platformmarketing (bol.com en Amazon) voor in. Wij werken voor diverse verschillende soorten e-commerce ondernemers die willen groeien, vernieuwen en mogelijkheden in het buitenland zien. Ons team bestaat uit specialisten die nieuwsgierig, ervaren en avontuurlijk zijn. Als professionals werken we samen om jouw groeiambities waar te maken.

Roel

Directeur & Eigenaar

Laurens

Teamlead

Jelle

SEO Marketeer

Claudio

SEA & Social Marketeer

Monika

SEA & Social Marketeer

Marij

SEA & Social Marketeer

Jannes

SEA Marketeer

Merle

SEA & Social Marketeer

Sigrid

SEA Marketeer

Lukas

SEA & SEO Marketeer
Cecile

Cecile

Copywriter / Contentmarketeer
Jochem

Jochem

SEO Marketeer

Julia

SEA Marketeer

Jasper.AI / Chat GPT

AI Copywriting Assistant

Versterk jij ons team?

WIST JE
DAT?

Tomahawk | Online marketing Nijmegen

Prize winning case: Garmundo

Door de SEA-structuur, zoektermen en kanalen af te stemmen op potentiële klanten, is de SEA omzet in DE en NL resp. met 250% en 400% gegroeid.

Garmundo vroeg onze hulp bij het realiseren van een grotere omzet via de Nederlandse en Duitse webshops. Bij deze groei was het belangrijk om rekening te houden met de sterke seasonality waar Garmundo mee te maken heeft. Daarnaast was het ook een uitdaging om verschillende zoektermen voor een plant in een effectieve SEA-structuur te gieten.

RESULTAAT
De SEA-strategie en bijbehorende optimalisaties hebben geleid tot een mooie omzetgroei in Nederland én Duitsland. In de piekperiode (voorjaar 2020) steeg de omzet van de Duitse SEA campagnes met maar liefst 250% en de omzet van de Nederlandse SEA campagnes zelfs met meer dan 400%.