Online Marketing België

Het is dichtbij, de taal spreken we al en de markt groeit. België biedt ontzettend veel mogelijkheden voor jouw onderneming.

Strategisch groeien
in België

Samen de Belgische markt veroveren?

Ondanks dat het een aantrekkelijke markt is voor ondernemers, blijft het belangrijk om de verschillen in taal én cultuur tussen België en Nederland niet uit het oog te verliezen. Met de juiste marketingstrategie is het zeker mogelijk om deze markt vol e-commercepotentieel te veroveren.

Inwoners x miljoen
0
Spreekt Nederlands
0 %
Online shoppers
0 %
gem. uitgave p/ jaar
0

Online marketing
in België

Taalverschillen

Taal is een factor van belang in België. Het land is opgedeeld in grofweg drie taalgebieden, te weten: Nederlands, Frans en Duits. Om de markt goed te bedienen is het essentieel om in ieder geval een webshop aan te bieden in het Nederlands als in het Frans.

Nederlandse content is geen copy-/paste kwestie: nuanceverschillen zijn cruciaal. Denk daarbij aan informatie als ‘Onze klantenservice is bereikbaar in de middag’. In België betekent dit: van 12:00 uur tot 14:00 uur. En niet tot 18:00 uur, zoals dat gebruikelijk is in Nederland. 

Cultuur en binnenlandse verschillen

De Nederlandse directheid wordt niet altijd op prijs gesteld. Daarnaast wordt er in België meer waarde gehecht aan hiërarchische structuren. In de communicatie met Belgische consumenten is het dus verstandig om zorgvuldig om te gaan met tutoyeren en vousvoyeren. 

De verschillen gaan verder dan landsgrenzen. Ondernemers moeten rekening houden met de verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië. Sinds 2010 groeit de Vlaamse economie exponentieel ten opzichte van de Waalse.

Daarbij zien we in de werkeloosheidsgraad van 10% in Wallonië, een groot verschil met de 4,4% in Vlaanderen. Kennis van deze verschillen helpt bij het interpreteren van de omzetcijfers.  

Marketing op het hoogste niveau

Tomahawk is premier partner van Google en behoort daarmee tot de top 3% beste online marketingbureaus van Nederland. 

Onze specialisten worden voortdurend getraind en hebben directe toegang tot closed beta’s: nieuwe functionaliteiten binnen Google Ads die nog niet zijn uitgerold voor alle adverteerders. 

Download Whitepapers

Groeien in andere landen

Online marketing Duitsland

CROSSBORDER

Groeien in Duitsland

De Duitse e-commerce groeit ieder jaar en het einde is nog niet in zicht. Het overgrote deel van de hoge online omzet is te danken aan Amazon. Duitsland is dankzij deze elementen een interessante markt voor crossborder uitbreiding. Tegelijkertijd is het een competitieve markt waarin consumenten hoge eisen stellen aan e-commerce shops.

Online marketing Engeland

CROSSBORDER

Groeien in Engeland

Het Verenigd Koninkrijk heeft één van de meest volwassen Europese e-commercemarkten met de hoogste online omzet van Europa. Mede dankzij de enthousiaste online shoppende Britse consument is de e-commerce in dit land stabiel en sterker dan ooit.

Ruim 150 webshops gingen je voor

Roel

Samenwerken?

Ik ben Roel, oprichter van Tomahawk. Ik help je graag verder vanuit ons kantoor in Nijmegen.