Online marketing België

ONLINE MARKETING BELGIË

ONLINE MARKETING BELGIE

SAMEN DE BELGISCHE MARKT VEROVEREN?

Een e-commerce webshop uitbreiden naar België: het lijkt een piece of cake. We spreken immers dezelfde taal. Toch is het belangrijk om nuanceverschillen in taal én cultuur tussen België en Nederland niet uit het oog te verliezen.

In Wallonië is de voertaal bijvoorbeeld Frans, terwijl er in Vlaanderen Nederlands wordt gesproken. Om de 5% Duitssprekenden vooral niet te vergeten. Met de juiste marketingstrategie is het zeker mogelijk om deze snel groeiende markt te veroveren.

Tomahawk | Online marketing Nijmegen

ONLINE MARKETING
IN BELGIË

Taal

Taal is een factor van belang in België. Het land is opgedeeld in grofweg drie taalgebieden, te weten: Nederlands, Frans en Duits. Om de markt goed te bedienen is het essentieel om een webshop aan te bieden in zowel de Nederlandse- als de Franse taal.

Wel moet opgemerkt worden dat het bij Nederlandse content geen copy-/paste kwestie is. Nuanceverschillen zijn cruciaal. Denk daarbij aan informatie als ‘Onze klantenservice is bereikbaar in de middag’. In België betekent dit: van 12:00 uur tot 14:00 uur. En niet tot 18:00 uur, zoals gebruikelijk in Nederland. 

0
inwoners x miljoen
0 %
spreekt Nederlands
0 %
online shoppers
0
gemiddelde uitgave per jaar

CULTUUR

Daarnaast is er sprake van een wezenlijk verschil in cultuur. Net als in Groot-Brittannië, wordt de Nederlandse directheid niet altijd op prijs gesteld. Daarnaast wordt er in België meer waarde gehecht aan hiërarchische structuren. In de communicatie met Belgische consumenten is het dus verstandig om zorgvuldig om te gaan met tutoyeren en vousvoyeren. 

BINNENLANDSE VERSCHILLEN

Verschillen zijn er niet alleen tussen Nederland en België, maar ook in het land zelf. Ondernemers moeten rekening houden met de verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië. Denk daarbij aan economische verschillen: sinds 2010 groeit de Vlaamse economie exponentieel ten opzichte van de Waalse.

Daarbij zien we in de werkeloosheidsgraad van 10% in Wallonië, een groot verschil met de 4,4% in Vlaanderen. Iets om rekening mee te houden in het interpreteren van de omzetcijfers.  

ANALYTICS & MEASURABILITY

ANALYTICS & MEASURABILITY

meten = weten
SEARCH ENGINE ADVERTISING

SEARCH ENGINE ADVERTISING

Google en Microsoft ads
SEARCH ENGINE OPTIMIZATION

SEARCH ENGINE OPTIMIZATION

meer organisch verkeer genereren

Google & Microsoft ads

We onderhouden een perfecte samenwerking met Google en Microsoft ads, die actieve ondersteuning van onze accounts bieden. We zijn premier partner van Google en behoren daarmee tot de top 3% beste bureaus van Nederland

Onze specialisten worden voortdurend getraind en hebben we directe toegang tot closed beta’s: nieuwe functionaliteiten binnen Google Ads die nog niet zijn uitgerold voor alle adverteerders.

Klanten van Tomahawk kunnen er dus op vertrouwen dat alle campagnes optimaal zijn ingericht en voldoen aan de nieuwste best practices.

Tomahawk | Online marketing Nijmegen

Onze klanten in België

Onze klanten beoordelen ons met een 4,8 / 5:
4.8/5

DOWNLOAD WHITEPAPERS

Andere grenzen over

Online marketing Duitsland

CROSSBORDER

GROEIEn
IN DUITSLAND

De Duitse e-commerce groeit ieder jaar en het einde is nog niet in zicht. Het overgrote deel van de hoge online omzet is te danken aan Amazon. Duitsland is the place to be. Tegelijkertijd is het een competitieve markt waarin consumenten hoge eisen stellen aan e-commerce shops.

CROSSBORDER

GROEIEN
IN ENGELAND

Het Verenigd Koninkrijk heeft één van de meest volwassen Europese e-commercemarkten met de hoogste online omzet van Europa. Mede dankzij de enthousiaste online shoppende Britse consument is de e-commerce in dit land is stabiel en sterker dan ooit.

Online marketing Engeland
Roel

HI! IK BEN ROEL.

OPRICHTER VAN TOMAHAWK.
IK HELP JE GRAAG
VERDER

Neem contact op. Eén van onze specialisten kan je zeker helpen.

Schuiven naar boven