Search Engine Advertising (SEA)

SEA

SEA

Omzet- of winst maximalisatie

Succesvol opschalen is alleen mogelijk met een goed doordachte SEA-strategie. Die creëren we door te sturen op resultaat, met effectieve tools en gerichte campagnes

Tijdens de launch fase maken we een inschatting van het complete account en lopen we alles na: de status en kwaliteit van tracking data, de productfeed, productdata, Google Analytics implementatie en meer. Vervolgens sturen we, afhankelijk van de situatie, op ROAS (Return On Ad Spend) of POAS (Profit On Ad Spend). 

Volledig varen op ROAS (Return On Advertising Spend) kan in sommige gevallen een vertekend beeld geven van de daadwerkelijke winst onderaan de streep. Bij een ROAS strategie stuur je in feite op omzetmaximalisatie maar bij een POAS strategie op winstmaximalisatie.


Wat wij bieden

Wij werken volgens een beproefde methode en onderhouden direct contact. Dat betekent: geen accountmanagers, maar een directe lijn met onze specialisten. 

Verder is ons contact consequent. Dat betekent: maandelijks rapporteren en evalueren. Om zowel terug- als vooruit te kijken. De sleutel tot succes ligt volgens ons in constructieve samenwerking en wederzijdse transparantie.

Boost your performance

GOOGLE ADS

GOOGLE ADS

Van meer verkeer tot meer omzet, met de juiste advertentievormen en kanalen behalen we de doelstelling.

GOOGLE SHOPPING ADS

GOOGLE SHOPPING ADS

Verleid koopgerichte klanten tot aankoop met afbeeldingen en prijzen bij producten.

MICROSOFT ADS

MICROSOFT ADS

Naast Google Ads mag Microsoft ads natuurlijk niet ontbreken in de SEA strategie. Uiteraard weten wij ook hier van de hoed en de rand.

SEA AUDIT

SEA AUDIT

Vallen de resultaten tegen? Is er behoefte aan een analyse van de resultaten van een huidige partner? Onze audit maakt het inzichtelijk.

FEED MANAGEMENT

FEED MANAGEMENT

Automatisering en e-commerce gaan hand in hand, goed feedmanagement is hierbij de sleutel tot succes

REMARKETING

REMARKETING

Twijfelende klanten overtuigen om alsnog te converteren, blijf top-of-mind bij prospects slimme remarketing.

INVENTORY

INVENTORY

Dynamische advertenties die zich automatisch aanpassen aan productassortiment - en voorraad.

Google & microsoft Ads

We onderhouden een perfecte samenwerking met Google en Microsoft ads, die actieve ondersteuning van onze accounts bieden. We zijn premier partner van Google en behoren daarmee tot de top 3% beste bureau’s van Nederland.

Onze specialisten worden voortdurend getraind en hebben we directe toegang tot closed beta’s: nieuwe functionaliteiten binnen Google Ads die nog niet zijn uitgerold voor alle adverteerders.

Klanten van Tomahawk kunnen er dus op vertrouwen dat alle campagnes optimaal zijn ingericht en voldoen aan de nieuwste best practices.


DIT MAAKT ONS ANDERS

  • Onze uitgebreide ervaring met performance marketing gericht op winstmaximalisatie en groei over de grens.
  • We werken volgens een beproefde methode en gaan uit van consequent contact.
  • Geen accountmanagers, alleen direct contact met de specialisten.
  • Tomahawk is premier partner van Google en behoort daarmee tot de top 3% beste bureau’s van Nederland
  • We evalueren maandelijks. Dan kijken we niet alleen terug, maar ook vooruit.

PRIZE WInNING CASE

GARMUNDO

Door de SEA-structuur, zoektermen en kanalen af te stemmen op potentiële klanten, is de SEA omzet in DE en NL resp. met 250% en 400% gegroeid.

Garmundo vroeg onze hulp bij het realiseren van een grotere omzet via de Nederlandse en Duitse webshops. Bij deze groei was het belangrijk om rekening te houden met de sterke seasonality waar Garmundo mee te maken heeft. Daarnaast was het ook een uitdaging om verschillende zoektermen voor een plant in een effectieve SEA-structuur te gieten.

RESULTAAT
De SEA-strategie en bijbehorende optimalisaties hebben geleid tot een mooie omzetgroei in Nederland én Duitsland. In de piekperiode (voorjaar 2020) steeg de omzet van de Duitse SEA campagnes met maar liefst 250% en de omzet van de Nederlandse SEA campagnes zelfs met meer dan 400%.

NR. 1

Dutch Search Award

+250%

omzet in Duitsland

+400%

omzet in Nederland

BLOG OVER: SEA

Iedere webshop wil het: de best presterende campagnes. Vaak wordt begonnen met het optimaliseren van advertentieteksten. Een logische stap, maar verleid jij je bezoekers ook genoeg met de beschikbare Google Ads advertentie extensies? Deze extensies zijn de ideale manier om een campagne nog meer in de spotlight te zetten. Het gebruik ervan resulteert namelijk vrijwel altijd in betere resultaten. Daarom gaan we hier een paar veelgestelde vragen over advertentie extensies beantwoorden. Are you ready?

Wat zijn advertentie extensies nu precies?

Met advertentie extensies breid je een advertentie nóg meer uit. Het geeft je de optie om aanvullende informatie toe te voegen. Van meer bedrijfsinformatie tot apps en beoordelingen, het is allemaal mogelijk. Deze informatie kan worden weergegeven in de Google zoekmachine resultaten. Het woord ‘kan’ gebruiken we bewust, omdat die weergave geen garantie is. Maar laat dit je niet tegenhouden om ze in te zetten!

Waarom willen we advertenties uitbreiden?

Ten eerste kun je meer bedrijfsinformatie kwijt. Maar je advertentie valt ook beter op tussen al die anderen, vooral omdat advertenties met extensies groter van formaat zijn. Die betere online zichtbaarheid leidt tot een hogere CTR (klikfrequentie), meer verkeer en meer conversies. Een win-win-win situatie!

Wanneer worden advertentie extensies getoond?

Of je ze terugziet in een advertentie hangt af van een paar factoren. Aan de ene kant laat Google er zelf een berekening op los om te bepalen of de extensie die je toevoegt, de resultaten van je advertentie daadwerkelijk verbetert. Aan de andere kant speelt de advertentiepositie mee. Sommige extensies worden alleen vertoond als je advertentie op een toppositie staat. Over het algemeen geldt: hoe hoger je advertentiepositie, hoe groter de kans op een vertoning van je advertentie inclusief extensies.

Welke extensies zijn er allemaal?

  • Oproepextensie: voeg een telefoonnummer toe
  • Locatie-extensie: voeg het bedrijfsadres, de afstand of route naar je bedrijf toe
  • Highlight-extensie: voeg USP’s of scherpe aanbiedingen toe en promoot je bedrijf nog meer
    Per advertentie is er ruimte voor twee tot zes highlights
  • Website-informatie-extensie: markeer specifieke producten of diensten
    Per advertentie kun je kiezen uit vaste kopteksten, zoals modellen, cursussen of merken
  • Sitelinks: voeg meer links aan je advertentie toe en leidt bezoekers zo direct naar de juiste plek
    Per advertentie is er ruimte voor twee tot acht sitelinks
  • Prijsextensie: breng extra producten of services onder de aandacht
    Per advertentie is er ruimte voor maximaal 8 prijsextensies
  • App-extensies: promoot je app en link direct door naar de Google Play of App Store
  • Geautomatiseerde extensies: dit zijn veelal dynamische varianten van de hierboven besproken handmatige extensies. Deze maakt Google dan ook zelf aan en worden vertoond op het moment dat Google ads voorspelt dat ze bijdragen aan een hogere advertentieprestatie. Bijvoorbeeld verkopersbeoordelingen extensies

Kosten advertentie extensies extra geld?

Nee, het toevoegen van extensies in Google Ads is gratis. Vanzelfsprekend gaat het inzetten van advertenties wel altijd gepaard met kosten, maar de kosten voor een (click-per-cost) op een advertentie zonder of met extensies zijn hetzelfde.

Neem contact op

Ben je nu op zoek naar meer informatie over de mogelijkheden van advertentie extensies in Google Ads? 

Advertentie extensies: gebruik jij ze al?

HI! IK BEN ROEL.

OPRICHTER VAN TOMAHAWK.
IK HELP JE GRAAG
VERDER

Neem met me contact op. 

Schuiven naar boven