
ONLINE MARKETING DUITSLAND
ONLINE MARKETING DUITSLAND
UITBREIDEN NAAR DUITSLAND?
Uitbreiden naar buurland Duitsland kent vele voordelen. We hebben veel gemeen op gebied van taal en cultuur. En zeker niet onbelangrijk: de Duitse markt is dubbel zo groot als de Nederlandse. Om goed beslagen ten ijs te komen, zijn er een aantal aspecten van belang.


ONLINE MARKETING
IN Duitsland
BESTUURLIJKE INDELING
Net als Nederland, is er in Duitsland sprake van een regionale indeling. Die worden deelstaten genoemd, zeker niet te verwarren met provincies zoals we die in Nederland kennen. Elke deelstaat kent namelijk eigen regels en wetten. Daarom is het belangrijk om van tevoren te bepalen op welke deelstaat de focus moet komen te liggen.
AANKOOPGEDRAG
Ook niet onbelangrijk: de verschillen in online gedrag tussen Duitse- en Nederlandse consument zijn aanzienlijk. Denk onder andere aan apparaat- en social mediagebruik en de bereidheid tot internetbankieren. De Duitse consument is erg alert op online privacy.Â
Zo zijn er nog tal van factoren om rekening mee te houden bij een uitbreiding naar ons buurland. Â

CULTURELE VERSCHILLEN
Taalfouten, te laat leveren, negatieve recensies of missende juridische documenten – voor een Duitse consument zijn dit redenen om niet te bestellen. Want regels zijn regels en afspraak is afspraak.
Ga voor bekende keurmerken
Het allerbelangrijkste voor onze oosterburen is: betrouwbaarheid. Met een Duits webwinkelkeurmerk laat je zien hoe betrouwbaar je e-commerce shop is en sta je 1-0 voor op shops die dit niet hebben. Wij adviseren Trusted Shops als Keurmerk.
Google & microsoft ads
We onderhouden een perfecte samenwerking met Google en Microsoft ads, die actieve ondersteuning van onze accounts bieden. We zijn premier partner van Google en behoren daarmee tot de top 3% beste bureau’s van Nederland
Onze specialisten worden voortdurend getraind en hebben we directe toegang tot closed beta’s: nieuwe functionaliteiten binnen Google Ads die nog niet zijn uitgerold voor alle adverteerders.
Klanten van Tomahawk kunnen er dus op vertrouwen dat alle campagnes optimaal zijn ingericht en voldoen aan de nieuwste best practices.



Onze klanten in Duitsland





Andere grenzen over

CROSSBORDER
GROEIEN
IN BELGIË
België is een buurland met culturele en taalkundige overeenkomsten. Toch zijn er ook veel verschillen. Het Vlaams-Nederlands is nét wat anders en bovendien hanteert een groot deel van België de Franse taal. Niet uitbreiden is zonde. Geen rekening houden met belangrijke verschillen ook.Â
CROSSBORDER
GROEIEN
IN ENGELAND
Het Verenigd Koninkrijk heeft één van de meest volwassen Europese e-commercemarkten met de hoogste online omzet van Europa. Mede dankzij de enthousiaste online shoppende Britse consument is de e-commerce in dit land is stabiel en sterker dan ooit.
