SEO betekent kortweg: het optimaliseren van de organische vindbaarheid in zoekmachines. Kortom: hoe beter de content, autoriteit en techniek, hoe hoger de positie in zoekmachines zoals Google en Microsoft.
Een SEO-strategie genereert meer organisch verkeer naar webshops en verhoogt daardoor de zichtbaarheid en omzet. Het targeten van relevante zoekwoorden, het creëren van de juiste content en een correct geïndexeerde webshop is belangrijk voor het slagen van de seo strategie. Daarbovenop moet de autoriteit van webshop verder uitgebouwd worden door middel van een goed en divers backlink profiel.
Wij, als SEO bureau in Nijmegen, werken volgens een beproefde methode en onderhouden direct contact. Dat betekent: geen accountmanagers, maar een directe lijn met onze specialisten.
Verder is ons contact consistent. Dat betekent: maandelijks rapporteren en evalueren. Om zowel terug- als vooruit te kijken. De sleutel tot succes ligt volgens ons in constructieve samenwerking en wederzijdse transparantie.
De meeste consumenten starten hun zoektocht naar een product, dienst of bedrijf in Google. SEO (Search Engine Optimization) is enorm belangrijk voor leadgeneratie en/of sales. Als SEO bureau helpen we e-commerce organisaties bovenaan in Google te komen. Hiervoor hanteren we onze bewezen SEO aanpak, waarin we focussen op een goede techniek, het inzetten van de juiste content en het realiseren van online autoriteit.
UITDAGING
Het voormalige systeem dat ten grondslag lag aan het Trucks.nl platform, vormde een beperking voor verdere groei. Een migratie bleek een must, maar dat brengt altijd een enorm risico met zich mee. Vooral als je weet dat Trucks.nl een 100% online focus heeft waarbij organisch verkeer verantwoordelijk is voor 63% van de acquisitie. Aan ons de taak om de platformmigratie succesvol te volbrengen met op korte termijn het minimaliseren van verlies in websitebezoekers en op lange termijn het vergroten van de organische vindbaarheid.
RESULTAAT
Ondanks de complexiteit is het migratieproces goed verlopen en dat blijkt wel uit de resultaten die we hebben geboekt:
omzet in NL
omzet in DE
omzet uit SEA
We staan altijd weer met onze oren te klapperen als we horen dat SEO is onderschat bij de overstap van een oude naar een nieuwe e-commerce shop. Veel grote namen deden het al: Rabobank, KLM, Transavia – allemaal hadden ze een kostbaar “oops, we zijn niet meer vindbaar in Google” moment. Dit willen we voorkomen voor nieuwe webshops in de toekomst, met deze handige SEO-migratie checklist.
Het verkrijgen van een sterke positie in Google voor e-commerce shops is hard werken. Bezoekers weten de shop inmiddels goed te vinden via de zoekresultaten. Migratie van een e-commerce shops mag er niet voor zorgen dat deze positie verdwijnt. Al de opgebouwde historie en linkwaarde moeten meeverhuizen en bezoekersaantallen en conversie worden behouden. Dáárom is SEO zo belangrijk.
H1, een partner van ons waar we vaker mee samenwerken, heeft ons een tijdje geleden gevraagd om meer uit te leggen over het belang van een SEO-migratie. In gesprek met Angelique Nanning van H1, vertelt Jelle in deze video welke stappen er moet worden ondernomen. Liever gelijk door naar de checklist zelf? Die staat onder de video!
Als de checklist succesvol is doorlopen is de nieuwe e-commerce shop ready to go. Maar een migratie is niet alleen werk vooraf. Dit is niet voor niets een voorbereidende SEO-migratie checklist.
Een SEO-migratie checklist is handig, maar soms is wat extra hulp gewenst. Laat het ons weten. We hebben al veel succesvolle migraties uitgevoerd. Bekijk maar eens hoe we 30% organische groei realiseerden met een internationale domeinmigratie voor Trucks.nl.
Is het tijd om te werken aan de online vindbaarheid van je website? Onze specialisten weten precies wat daarvoor nodig is. Plan een gesprek met ons in.