Social media marketing levert interessante informatie op over de customer journey van een specifieke doelgroep. Met een effectieve social media strategie genereren we meer leads en engagement. Dit is extra interessant voor webshops met een groeiambitie: social media lenen zich bij uitstek voor het opbouwen van een sterke merkbeleving.
Verder kent social advertising nog een aantal unieke voordelen. Denk aan gerichte doelgroep targeting, meer engagement en direct meetbare resultaten. Na een uitgebreide analyse van het account stellen we een strategie op die naadloos aansluit op het product.
Wij werken volgens een beproefde methode en onderhouden direct contact. Dat betekent: geen accountmanagers, maar een directe lijn met onze specialisten.
Verder is ons contact consistent. Dat betekent: maandelijks rapporteren en evalueren. Om zowel terug- als vooruit te kijken. De sleutel tot succes ligt volgens ons in constructieve samenwerking en wederzijdse transparantie.
Wij onderzochten of de mooie hero-afbeelding, die een groot deel van de homepage vult, voldoende interactie met de webshopbezoeker had. Wat bleek? Slechts 1% van de webshopbezoekers klikte op de hero en dus bedachten we een plan om dit aandeel te vergroten.
Nadat we de pollresultaten hadden geanalyseerd gingen we op basis hiervan aan de slag met een nieuwe hero. Een hero die aandacht geeft aan de verschillende soorten bezoekers en het doel van het bezoek. De nieuwe hero realiseerde een groei in het klikpercentage van ruim 1000%. Onze werkwijze sluit goed aan bij de visie van Labbé:
verbeterd
meer kliks
verbeterd & relevant
“Welke type campagne kan ik het beste gebruiken op mijn webshop”? Op deze veelgestelde vraag is geen eenduidig antwoord te geven, want geen webshop is hetzelfde. Maar met kennis over de doelgroep, de branche, het assortiment én basiskennis over het type advertenties op verschillende kanalen, is deze vraag te beantwoorden.
H1, een partner van ons waar we vaker mee samenwerken, heeft ons gevraagd om meer uit te leggen over online adverteren op Google, Facebook en Microsoft.
Laurens vertelt in een gesprek met Angelique Nanning van H1 alles over Google, Facebook en Microsoft Ads en wat ze voor webshops met een groeiambitie kunnen betekenen.
Zodra er in Google of Bing actief wordt gezocht op termen die relevant zijn voor specifieke producten, moet het beoogde product verschijnen om de potentiële klant te bereiken en een conversie binnen te halen. Dit is precies wat search advertenties en shopping advertenties doen. Search ads staan boven of naast de niet-betaalde zoekresultaten. Shopping ads staan boven de Search ads en worden vergezeld door een afbeelding, prijs en doorklikmogelijkheid met nog meer relevante informatie.
Adverteren via Google gaat niet alleen via Search en Shopping, maar ook via YouTube en Gmail. Adverteren op Bing is vooral interessant voor shops die actief zijn in Duitsland. Dit is mogelijk middels Microsoft Ads.
Daarnaast zijn er nog social media kanalen. Ideaal om te retargeten. Hier worden producten die webshopbezoekers hebben bekeken (zonder te kopen) weer onder de aandacht gebracht op Facebook en Instagram. Is de aanwas van klanten vooral B2B? Bekijk dan de mogelijkheden van LinkedIn.
Kortom; breng producten onder de aandacht waar de doelgroep zich bevindt. Dit biedt de grootste kans op conversies. Extra hulp nodig? Neem contact met ons op.