Amazon is een van de grootste e-commercebedrijven ter wereld, en het heeft een aantal efficiënte marketingstrategieën ontwikkeld om zijn producten te promoten. Een van de belangrijkste manieren waarop Amazon zijn producten promoot, is door middel van advertising. Amazon runt zowel advertenties op zijn eigen platform als op andere websites en apps. Deze advertenties kunnen gericht worden op specifieke doelgroepen, afhankelijk van demografische gegevens, interesses en browsegeschiedenis.
Amazon kan een krachtige tool zijn voor webshops met een internationale strategie of ambitie. Door producten op Amazon aan te bieden, kan een relatief nieuw/ ander publiek bereikt worden dan alleen via de eigen webshop, waaronder potentiële klanten uit heel Europa.
Voor webshops die met Amazon aan de slag willen is Fulfillment by Amazon (FBA) een goede (eerste) optie om snel meer Europese omzet te genereren:
Naast dat Amazon kansen biedt is het belangrijk rekening te houden met feit dat Amazon zelf ook als concurrent kan (gaan) optreden. Daarnaast is het, zoals altijd bij een crossborder strategie, ook binnen Amazon van belang om rekening te houden met taal, lokale cultuur en gebruiken.
De klanten van Tomahawk zijn met name actief met Amazon binnen Duitsland, Engeland, Frankrijk, Spanje en Italië.
Stuk voor stuk zijn dit grote e-commerce landen waar Amazon een zeer prominente rol speelt. Tomahawk zet Amazon marketing in voor haar klanten om hun omzet te vergroten en hun internationale groei te versnellen. Dit doen we o.a. Door:
Benieuwd wat wij kunnen bereiken? Neem contact op met ons.