Amazon Marketing

Amazon marketing

Amazon marketing

Over amazon marketing

Amazon is een van de grootste e-commercebedrijven ter wereld, en het heeft een aantal efficiënte marketingstrategieën ontwikkeld om zijn producten te promoten. Een van de belangrijkste manieren waarop Amazon zijn producten promoot, is door middel van advertising. Amazon runt zowel advertenties op zijn eigen platform als op andere websites en apps. Deze advertenties kunnen gericht worden op specifieke doelgroepen, afhankelijk van demografische gegevens, interesses en browsegeschiedenis.

Adverteren op amazon

Amazon kan een krachtige tool zijn voor webshops met een internationale strategie of ambitie. Door producten op Amazon aan te bieden, kan een relatief nieuw/ ander publiek bereikt worden dan alleen via de eigen webshop, waaronder potentiële klanten uit heel Europa.

Voor webshops die met Amazon aan de slag willen is Fulfillment by Amazon (FBA) een goede (eerste) optie om snel meer Europese omzet te genereren:

  1. Door gebruik te maken van FBA wordt je in staat gesteld om producten sneller, efficiënter en goedkoper te leveren aan Europese klanten.
  2. Producten die via FBA worden verkocht, zijn vaak beter zichtbaar binnen Amazon en krijgen meer bekendheid bij consumenten.
  3. FBA neemt de logistieke uitvoering over, zoals het opslaan, verpakken en verzenden van producten. Dit kan tijd en geld besparen.
  4. FBA-producten zijn automatisch beschikbaar voor Prime-leden, die vaak een grotere koopkracht hebben en sneller geneigd zijn om producten te kopen.
  5. FBA biedt de mogelijkheid om retourzendingen te behandelen en terug te sturen naar Amazon ipv de webshop.
  6. FBA neemt de volledige klantenservice uit handen, van verzending tot klachtafhandeling tot retourzendingen.

Naast dat Amazon kansen biedt is het belangrijk rekening te houden met feit dat Amazon zelf ook als concurrent kan (gaan) optreden. Daarnaast is het, zoals altijd bij een crossborder strategie, ook binnen Amazon van belang om rekening te houden met taal, lokale cultuur en gebruiken.

amazon in het buitenland

De klanten van Tomahawk zijn met name actief met Amazon binnen Duitsland, Engeland, Frankrijk, Spanje en Italië.

Stuk voor stuk zijn dit grote e-commerce landen waar Amazon een zeer prominente rol speelt. Tomahawk zet Amazon marketing in voor haar klanten om hun omzet te vergroten en hun internationale groei te versnellen. Dit doen we o.a. Door:

  1. Zoekwoordoptimalisatie: het identificeren van de juiste zoekwoorden en deze optimaliseren voor Amazon-zoekopdrachten, om zo de zichtbaarheid te verhogen.
  2. Het management van campagnes met omtrent sponsored- en aanbevolen producten, om de verkoop van specifieke producten te verhogen.
  3. Het analyseren van de prestaties per land, en deze informatie gebruiken om de overall strategie te verbeteren en te optimaliseren.
  4. Door het optimaliseren van de productpagina’s en het invullen van andere online vertoningen zoals brandstores.
  5. Het opzetten van een customer loyalty programma waarmee klanten kunnen worden aangezet om vaker terug te komen en meer te bestellen.
  6. Het opzetten van promoties en ‘deals’
  7. Het bewaken en verbeteren van de merkreputatie binnen Amazon, zodat klanten vertrouwen hebben in het merk en meer geneigd zijn om te kopen.

Benieuwd wat wij kunnen bereiken? Neem contact op met ons.

DIT MAAKT
ONS ANDERS

ONZE SPEERPUNTEN

WIJ GAAN GRENZEN OVER

Uitbreiding van webshops naar het buitenland start bij ons.

WIJ HOUDEN DE LIJNEN KORT

Pijlsnel en altijd bereikbaar voor persoonlijk overleg.

WIJ SPREKEN JOUW TAAL

En vertalen jouw data naar inzicht & analyse.
Roel

HI! IK BEN ROEL.

OPRICHTER VAN TOMAHAWK.
IK HELP JE GRAAG
VERDER

Neem met me contact op. 

Schuiven naar boven