De Tsjechische e-commerce markt groeit hard. Consumenten bestellen steeds vaker online en de bereidheid om extra te betalen voor een snelle levering wordt groter. Een goede reden om je als e-commerce ondernemer te oriënteren op een uitbreiding naar Tsjechië.
Tsjechië is onderdeel van de EU, maar hanteert vooralsnog een eigen munteenheid: de Tsjechische Kroon (CZK). Zoals gezegd is contant afrekenen bij levering van een online bestelling nog altijd het favoriete betaalmiddel. Op de tweede plaats komt betaling door middel van bankafschrijving en tot slot het gebruik van e-wallets zoals Apple -of Google Pay. De verwachting is dat het gebruik van online betaalmiddelen onder Tsjechische consumenten de komende jaren toe zal nemen. Hetzelfde geldt voor het aantal mensen dat online bestelt.
Tomahawk is premier partner van Google en behoort daarmee tot de top 3% beste online marketingbureaus van Nederland.
Onze specialisten worden voortdurend getraind en hebben directe toegang tot closed beta’s: nieuwe functionaliteiten binnen Google Ads die nog niet zijn uitgerold voor alle adverteerders.
De Duitse e-commerce groeit ieder jaar en het einde is nog niet in zicht. Het overgrote deel van de hoge online omzet is te danken aan Amazon. Duitsland is the place to be. Tegelijkertijd is het een competitieve markt waarin consumenten hoge eisen stellen aan e-commerce shops.
Het Verenigd Koninkrijk heeft één van de meest volwassen Europese e-commercemarkten met de hoogste online omzet van Europa. Mede dankzij de enthousiaste online shoppende Britse consument is de e-commerce in dit land is stabiel en sterker dan ooit.
Ik ben Roel, oprichter van Tomahawk. Ik help je graag verder vanuit ons kantoor in Nijmegen.