Online Marketing Tsjechië

Ontdek groeikansen in Tsjechië.

Uitbreiden naar
Tsjechië

Online marketing in Tsjechië

De Tsjechische e-commerce markt groeit hard. Consumenten bestellen steeds vaker online en de bereidheid om extra te betalen voor een snelle levering wordt groter. Een goede reden om je als e-commerce ondernemer te oriënteren op een uitbreiding naar Tsjechië. 

De consument 

 De grootste groep online consumenten in Tsjechië is tussen de 25 en 34 jaar oud. Deze doelgroep is over het algemeen gevoelig voor de prijs-/kwaliteitverhouding. Opvallend is dat een lage prijs het meestal wint van hoge(re) kwaliteit.
 

Aankoopgedrag 

Wat verder opvalt is dat met name laptops, smartphones en andere multimediaproducten het goed doen op de Tsjechische online markt. Daarnaast worden er met name huishoudelijke artikelen en kledingstukken online besteld. Internetfraude komt weinig voor. De reden hiervoor is opmerkelijk: 45% van de online aankopen wordt contant betaald bij levering. Voordeel is wel, dat de Tsjechische consument weinig wantrouwend is naar online aanbieders en leveranciers.
Inwoners x miljoen
0
Spreekt Tsjechisch
0 %
Online shoppers
0 %
gem. uitgave p/ jaar
0

Online verkopen
in Tsjechië

Betaalmethodes

Tsjechië is onderdeel van de EU, maar hanteert vooralsnog een eigen munteenheid: de Tsjechische Kroon (CZK). Zoals gezegd is contant afrekenen bij levering van een online bestelling nog altijd het favoriete betaalmiddel. Op de tweede plaats komt betaling door middel van bankafschrijving en tot slot het gebruik van e-wallets zoals Apple -of Google Pay. De verwachting is dat het gebruik van online betaalmiddelen onder Tsjechische consumenten de komende jaren toe zal nemen. Hetzelfde geldt voor het aantal mensen dat online bestelt.

Groeimarkt 

 De Tsjechische crossborder performance markt heeft veel groeipotentieel. Onder andere door de eerder genoemde bereidheid van consumenten om extra te betalen voor een snelle levering en de stijging van het aantal bestellingen die worden gedaan via smartphones. Als crossborder e-commerce ondernemer is het verstandig om gebruik te maken van gevestigde Tsjechische salesplatformen.
 

Platformen

In Tsjechië wordt gebruik gemaakt van Google Shopping. Ook is er een CZ search engine: Seznam.cz met advertentieplatform Sklik. Ooit het grootste shopping platform in Tsjechië, tegenwoordig nog goed voor zo’n 15% van de markt. Daar achteraan komen Yahoo, Bing en Yandex die samen 3% van het marktaandeel beslaan. 

 

Marketing op het hoogste niveau

Tomahawk is premier partner van Google en behoort daarmee tot de top 3% beste online marketingbureaus van Nederland. 

Onze specialisten worden voortdurend getraind en hebben directe toegang tot closed beta’s: nieuwe functionaliteiten binnen Google Ads die nog niet zijn uitgerold voor alle adverteerders. 

Download Whitepapers

Andere grenzen over

Online marketing Duitsland

CROSSBORDER

Groeien in Duitsland

De Duitse e-commerce groeit ieder jaar en het einde is nog niet in zicht. Het overgrote deel van de hoge online omzet is te danken aan Amazon. Duitsland is the place to be. Tegelijkertijd is het een competitieve markt waarin consumenten hoge eisen stellen aan e-commerce shops.

Online marketing Engeland

CROSSBORDER

Groeien in Engeland

Het Verenigd Koninkrijk heeft één van de meest volwassen Europese e-commercemarkten met de hoogste online omzet van Europa. Mede dankzij de enthousiaste online shoppende Britse consument is de e-commerce in dit land is stabiel en sterker dan ooit.

Ruim 150 webshops gingen je voor

Roel

Samenwerken?

Ik ben Roel, oprichter van Tomahawk. Ik help je graag verder vanuit ons kantoor in Nijmegen.