/
Online marketing Frankrijk

Online marketing Frankrijk

Verbreek de grenzen: verover de Franse markt.

Online marketing in Frankrijk biedt een groot potentieel voor e-commerce ondernemers: het is een van de grootste markten van Europa.

De franse markt veroveren?

Marij

Online Marketeer, gespecialiseerd in de Franse markt.

Online zichtbaarheid in Frankrijk

Frankrijk is een bijzondere markt in Europa: de bevolking van maar liefst 68 miljoen hecht veel waarde aan hun eigen cultuur en land. Tegelijk staan zij ook open voor innovaties. Ondernemen in Frankrijk is een balanceeract tussen traditie en vernieuwing.

De Franse e-commerce markt blijft groeien met een verwachte jaarlijkse groei van 10% tot 2025. Een belangrijk aspect om rekening mee te houden is het nationale.fr domein: Google.fr is de meest bezochte website in Frankrijk. Google.com is ook populair, maar wordt minder frequent gebruikt dan in andere landen.

Social advertising is een perfecte match voor de Franse markt. In 2024 heeft Frankrijk 52,6 miljoen actieve social media gebruikers, wat neerkomt op 80% van de totale bevolking. Ongeveer 70% van de Fransen gebruikt hun smartphone voor online shoppen: zorg er dus voor dat jouw assortiment toegankelijk is via mobielvriendelijke websites of apps.

De kracht van social advertising in Frankrijk

Platforms zoals Facebook, Instagram en TikTok zijn ideaal om acte de présence te geven aan het Franse publiek. Op basis van demografische gegevens kan je gepersonaliseerde advertenties inzetten, die perfect passen bij in de wereld van de Franse klant. Social media vormt daarmee een uitstekende formule om de betrokkenheid onder consumenten én de conversieratio te verhogen.

Frankrijk in cijfers

Inwoners x miljoen
0
Spreekt Frans
0 %
Online shoppers
0 %
gem. uitgave per order
0

Online marketing in Frankrijk

Hoe creëer je vertrouwen bij consumenten in Frankrijk?

Franse consumenten zijn ’s avonds actiever online, met een piek rond 8 uur ’s avonds, wat later is dan in veel andere Europese landen. Hier moet je rekening mee houden, want dit kan invloeden hebben op marketingcampagnes als deze al de hele dag hebben gedraaid.

Speel in op de Franse waarden en cultuur met gepersonaliseerde en respectvolle communicatie. Door de consument aan te spreken met het formele vous in plaats van tu draag je bij aan een positieve perceptie van jouw onderneming.

Daarnaast hechten Franse consumenten veel waarde aan de oorsprong van producten. Ze hebben een sterke voorkeur voor producten uit hun eigen omgeving. Op deze vraag kan je aansluiten met een passend assortiment, waarbij je het accent legt op lokale productie en de hoge kwaliteit.

In vergelijking met Nederlanders geven de Fransen een hogere prioriteit aan gezondheid en duurzaamheid. Ze zijn bovendien bereid om daar iets meer voor te betalen.

Vind marketingkanalen die bij jouw aanbod passen

Bij het kiezen van geschikte kanalen voor de Franse markt loont het om jezelf goed te oriënteren, aangezien de mate van concurrentie, kosten per klik en succesvolle technieken kunnen verschillen van de Nederlandse. Zoekmachinemarketing (SEO en SEA) is onmisbaar hierin, maar de concurrentie op populaire zoekwoorden is soms flink. Investeren in betaalde advertenties (PPC) is daarom een betere oplossing voor de korte termijn.

Naast zoekmachinemarketing zijn digitale marktplaatsen ook belangrijke kanalen voor online zichtbaarheid in Frankrijk. De vijf populairste marktplaatsen zijn Amazon.fr, Cdiscount, eBay, Leboncoin en La Redoute. Amazon.fr is het grootste platform in de Franse e-commerce markt. Leboncoin is zeer populair voor de verkoop van tweedehands goederen en lokale producten, wat het een uniek platform maakt binnen de Franse markt.

samenwerken met ons betekent

Marketing in Frankrijk op het hoogste niveau.

Tomahawk is premier partner van Google en behoort daarmee tot de top 3% beste online marketingbureaus van Nederland. We trainen onze crossborder specialisten voortdurend. Ze hebben directe toegang tot closed beta’s: nieuwe functionaliteiten binnen Google Ads die nog niet zijn uitgerold voor alle adverteerders. 

Whitepapers

Download gratis whitepapers

Onze favoriete bestemmingen

We laten jou groeien in...

Wij zijn gespecialiseerd in crossborder groei. Bekijk hoe we jouw business versterken in de volgende landen.

Groeien in Duitsland

Duitsland is een grote, groeiende online markt met hoge omzet, mede dankzij de entree van Amazon. Toch is de concurrentie pittig. Ondernemers die uitbreiding naar Duitsland overwegen, verdiepen zich daarom in cultuurverschillen, regionale wetten en het aankoopgedrag van de Duitse consument.

Groeien in België

Uitbreiden naar België is een goed idee: het is een groeiende markt met deels vergelijkbare taal, maar .nl aanpassen in .be is niet voldoende. Met ‘vouwfiets’ in plaats van ‘plooifiets’ mis je bijvoorbeeld een mooie SEO-score bij Vlamingen, want het Vlaams-Nederlands verschilt subtiel. Een groot deel van de Belgen is Franstalig, een klein deel zelfs Duitstalig. Naast taalvariatie zijn er cultuurverschillen: daarop anticiperen maakt uitbreiden succesvol.

Groeien in England

Engeland is een populaire bestemming voor internationale uitbreidingen.  De afzetmarkt is groot, de taal is voor de meeste ondernemers bekend en er valt een hoge omzet te halen. 
De laatste jaren is de handelspositie van Engeland ten opzichte van Europa ingrijpend gewijzigd. Ofwel: het Kanaal oversteken met een e-commerce onderneming is een goed idee, maar wees goed voorbereid.

Groeien in Tsjechië

De Tsjechische e-commerce markt groeit supersnel, want de Tsjechen bestellen steeds vaker online. Deze consumenten zijn steeds meer bereid om extra te betalen voor een snelle levering. Tijd om jouw business als e-commerce ondernemer uit te rollen naar Tsjechië. 

Groeien in Oostenrijk

Online marketing in Oostenrijk biedt tal van kansen dankzij de groeiende populariteit van e-commerce en het sterke vertrouwen van consumenten in online winkelen. Bovendien spreken ze ook Duits, wat een efficiënte opschaalkans biedt. 

Groeien in Zwitserland

Online marketing in Zwitserland biedt unieke kansen door de technologische voorsprong die het land heeft. Hierdoor is online winkelen erg populair. Ontdek hoe je jouw producten het beste onder de aandacht kunt brengen van Zwitserse consumenten. 

Groeien in Amerika

De Amerikaanse e-commercemarkt is gigantisch, hypercompetitief en gedreven door data en performance. Klanten verwachten razendsnelle levertijden, vlekkeloze service en een glasheldere merkbelofte. Zonder een onderscheidende propositie en slimme marketingstrategie ben je al snel onzichtbaar. Wie wil groeien in de VS moet  overtuigen vanaf de eerste klik.

Groeien in Spanje

Online marketing in Zwitserland biedt unieke kansen door de technologische voorsprong die het land heeft. Hierdoor is online winkelen erg populair. Ontdek hoe je jouw producten het beste onder de aandacht kunt brengen van Zwitserse consumenten. 

Groeien in Frankrijk

Frankrijk is meer dan croissants en wijn, het is een gigantische e-commercemarkt boordevol kansen. Maar zonder kennis van de Franse klant kom je nergens. Wat hier werkt, faalt daar als je het niet slim aanpakt. Wil je écht toetreden met slagkracht? Dan moet je jouw strategie de juiste Franse flair geven.

10 jaar lang excelleren

Grenzen breken we samen met onze klanten. Al 10 jaar maken wij het waar.

Roel

Samenwerken?

Ik ben Roel, oprichter van Tomahawk. Ik help je graag verder vanuit ons kantoor in Nijmegen.