De meeste consumenten starten hun zoektocht naar een product, dienst of bedrijf in Google. SEO (Search Engine Optimization) is enorm belangrijk voor leadgeneratie en/of sales. Als SEO bureau helpen we e-commerce organisaties bovenaan in Google te komen. Hiervoor hanteren we onze bewezen SEO aanpak, waarin we focussen op een goede techniek, het inzetten van de juiste content en het realiseren van online autoriteit.
BLOG OVER: SEA
Wat zijn advertentie extensies nu precies?
Met advertentie extensies breid je een advertentie nóg meer uit. Het geeft je de optie om aanvullende informatie toe te voegen. Van meer bedrijfsinformatie tot apps en beoordelingen, het is allemaal mogelijk. Deze informatie kan worden weergegeven in de Google zoekmachine resultaten. Het woord ‘kan’ gebruiken we bewust, omdat die weergave geen garantie is. Maar laat dit je niet tegenhouden om ze in te zetten!
Waarom willen we advertenties uitbreiden?
Ten eerste kun je meer bedrijfsinformatie kwijt. Maar je advertentie valt ook beter op tussen al die anderen, vooral omdat advertenties met extensies groter van formaat zijn. Die betere online zichtbaarheid leidt tot een hogere CTR (klikfrequentie), meer verkeer en meer conversies. Een win-win-win situatie!
Wanneer worden advertentie extensies getoond?
Of je ze terugziet in een advertentie hangt af van een paar factoren. Aan de ene kant laat Google er zelf een berekening op los om te bepalen of de extensie die je toevoegt, de resultaten van je advertentie daadwerkelijk verbetert. Aan de andere kant speelt de advertentiepositie mee. Sommige extensies worden alleen vertoond als je advertentie op een toppositie staat. Over het algemeen geldt: hoe hoger je advertentiepositie, hoe groter de kans op een vertoning van je advertentie inclusief extensies.
Welke extensies zijn er allemaal?
- Oproepextensie: voeg een telefoonnummer toe

- Locatie-extensie: voeg het bedrijfsadres, de afstand of route naar je bedrijf toe

- Highlight-extensie: voeg USP’s of scherpe aanbiedingen toe en promoot je bedrijf nog meer
Per advertentie is er ruimte voor twee tot zes highlights

- Website-informatie-extensie: markeer specifieke producten of diensten
Per advertentie kun je kiezen uit vaste kopteksten, zoals modellen, cursussen of merken

- Sitelinks: voeg meer links aan je advertentie toe en leidt bezoekers zo direct naar de juiste plek
Per advertentie is er ruimte voor twee tot acht sitelinks

- Prijsextensie: breng extra producten of services onder de aandacht
Per advertentie is er ruimte voor maximaal 8 prijsextensies - App-extensies: promoot je app en link direct door naar de Google Play of App Store
- Geautomatiseerde extensies: dit zijn veelal dynamische varianten van de hierboven besproken handmatige extensies. Deze maakt Google dan ook zelf aan en worden vertoond op het moment dat Google ads voorspelt dat ze bijdragen aan een hogere advertentieprestatie. Bijvoorbeeld verkopersbeoordelingen extensies
Kosten advertentie extensies extra geld?
Nee, het toevoegen van extensies in Google Ads is gratis. Vanzelfsprekend gaat het inzetten van advertenties wel altijd gepaard met kosten, maar de kosten voor een (click-per-cost) op een advertentie zonder of met extensies zijn hetzelfde.
Neem contact op
Ben je nu op zoek naar meer informatie over de mogelijkheden van advertentie extensies in Google Ads?