Zoekmachine optimalisatie Nijmegen

Zoekmachine optimalisatie Nijmegen

Zoekmachine marketing bureau

Zoekmachine optimalisatie

Het doel van zoekmachine optimalisatie (SEO) is: de zichtbaarheid van een website in de zoekmachine resultaten pagina’s (SERPs) verbeteren. Er zijn veel factoren die een rol spelen bij de rangschikking van een website in de SERPs, en ons team van experts helpt je om hier doorheen te navigeren.

Tomahawk, online marketing bureau in Nijmegen, kan je helpen de positie van je website in de zoekmachines te verbeteren. We werken samen met jou om de beste sleutelwoorden voor je website te identificeren en om de website te optimaliseren. Bovendien zullen wij je ook helpen om backlinks naar je site te maken van websites van hoge kwaliteit. Dit zal helpen de autoriteit van de site te verhogen en de kansen om goed te scoren in de zoekmachines te vergroten.

Onze SEO en SEA specialisten zijn goed op de hoogte van de nieuwste SEO of SEA trends en algoritmische veranderingen, zodat ze je website up-to-date kunnen houden en ervoor kunnen zorgen dat die voldoet aan de nieuwste normen.

Boost your performance met zoekmachine optimalisatie

SEO AUDIT

SEO AUDIT

Vallen de resultaten tegen? Benieuwd of een huidige partner iets laat liggen? Onze SEO audit maakt het inzichtelijk.

SEO COPYWRITING

SEO COPYWRITING

Pakkende content met de juiste keywords voor de best vindbare e-commerce shop.

TECHNISCHE SEO

TECHNISCHE SEO

Wij zorgen voor een goede indexatie, laadsnelheid, core web vitals en alles wat resulteert in de beste rankings in Google.
Tomahawk | Online marketing Nijmegen

Wat maakt ons anders

Wij werken volgens een beproefde methode en onderhouden direct contact. Dat betekent: geen accountmanagers, maar een directe lijn met onze specialisten. 

Verder is ons contact consequent. Dat betekent: maandelijks rapporteren en evalueren. Om zowel terug- als vooruit te kijken. De sleutel tot succes ligt volgens ons in constructieve samenwerking en wederzijdse transparantie.

Technische SEO als basis

De meeste consumenten starten hun zoektocht naar een product, dienst of bedrijf in Google. SEO (Search Engine Optimization) is  enorm belangrijk voor leadgeneratie en/of sales. Als SEO bureau helpen we e-commerce organisaties bovenaan in Google te komen. Hiervoor hanteren we onze bewezen SEO aanpak, waarin we focussen op een goede techniek, het inzetten van de juiste content en het realiseren van online autoriteit.

  • Techniek: het zo optimaal mogelijk inrichten van de technische voorwaarden van websites (on-page, snelheid, robots-instructies etc.)
  • Content: de juiste content om te scoren op de juiste zoekwoorden
  • Online autoriteit: website autoriteit vergroten door middel van linkbuilding.
 

Veel gestelde vragen

Zoekmachineoptimalisatie, of SEO, is het proces waarbij de ranking van een website in zoekmachines wordt verbeterd. Hoe hoger de ranking, hoe groter de kans dat mensen de site vinden. 

Als je de positie van je website wilt verbeteren in de zoekmachines, dan zou je kunnen overwegen met een zoekmachine marketing bureau samen te werken. Dit kan helpen verkoopdoelen te bereiken door de online zichtbaarheid te verbeteren. 

Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om je zoekmachine optimalisatie, of SERPs, te verbeteren. Om te beginnen is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je website zo ontworpen en georganiseerd is dat zoekmachines de inhoud gemakkelijk kunnen vinden en indexeren. Dit betekent dat je schone, overzichtelijke code gebruikt en dat je relevante trefwoorden in je tags, titels en beschrijvingen opneemt. SEO is een lange-termijn strategie die tijd nodig heeft om resultaat op te leveren, terwijl SEA een korte-termijn strategie is die onmiddellijk resultaat kan opleveren. SEO is gratis (behalve de kosten van het inhuren van een expert), terwijl SEA geld kost.

BLOG OVER: SEA

Iedere webshop wil het: de best presterende campagnes. Vaak wordt begonnen met het optimaliseren van advertentieteksten. Een logische stap, maar verleid jij je bezoekers ook genoeg met de beschikbare Google Ads advertentie-extensies? Deze extensies zijn de ideale manier om een campagne nog meer in de spotlight te zetten. Het gebruik ervan resulteert namelijk vrijwel altijd in betere resultaten. Daarom gaan we hier een paar veelgestelde vragen over advertentie extensies beantwoorden. Are you ready?

Wat zijn advertentie-extensies nu precies?

Met advertentie-extensies breid je een advertentie nóg meer uit. Het geeft je de optie om aanvullende informatie toe te voegen. Van meer bedrijfsinformatie tot apps en beoordelingen, het is allemaal mogelijk. Deze informatie kan worden weergegeven in de Google zoekmachine resultaten. Het woord ‘kan’ gebruiken we bewust, omdat die weergave geen garantie is. Maar laat dit je niet tegenhouden om ze in te zetten!

Waarom willen we advertenties uitbreiden?

Ten eerste kun je meer bedrijfsinformatie kwijt. Maar je advertentie valt ook beter op tussen al die anderen, vooral omdat advertenties met extensies groter van formaat zijn. Die betere online zichtbaarheid leidt tot een hogere CTR (klikfrequentie), meer verkeer en meer conversies. Een win-win-win situatie!

Wanneer worden advertentie-extensies getoond?

Of je ze terugziet in een advertentie hangt af van een paar factoren. Aan de ene kant laat Google er zelf een berekening op los om te bepalen of de extensie die je toevoegt, de resultaten van je advertentie daadwerkelijk verbetert. Aan de andere kant speelt de advertentiepositie mee. Sommige extensies worden alleen vertoond als je advertentie op een toppositie staat. Over het algemeen geldt: hoe hoger je advertentiepositie, hoe groter de kans op een vertoning van je advertentie inclusief extensies.

Welke extensies zijn er allemaal?

  • Oproepextensie: voeg een telefoonnummer toe
  • Locatie-extensie: voeg het bedrijfsadres, de afstand of route naar je bedrijf toe
  • Highlightextensie: voeg USP’s of scherpe aanbiedingen toe en promoot je bedrijf nog meer
    Per advertentie is er ruimte voor twee tot zes highlights
  • Website-informatie-extensie: markeer specifieke producten of diensten
    Per advertentie kun je kiezen uit vaste kopteksten, zoals modellen, cursussen of merken
  • Sitelinks: voeg meer links aan je advertentie toe en je leidt bezoekers zo direct naar de juiste plek
    Per advertentie is er ruimte voor twee tot acht sitelinks
  • Prijsextensie: breng extra producten of services onder de aandacht
    Per advertentie is er ruimte voor maximaal 8 prijsextensies
  • Appextensies: promoot je app en link direct door naar de Google Play of App Store
  • Geautomatiseerde extensies: dit zijn veelal dynamische varianten van de hierboven besproken handmatige extensies. Deze maakt Google dan ook zelf aan en worden vertoond op het moment dat Google Ads voorspelt dat ze bijdragen aan een hogere advertentieprestatie (bijvoorbeeld verkopersbeoordelingen extensies).

Kosten advertentie-extensies extra geld?

Nee, het toevoegen van extensies in Google Ads is gratis. Vanzelfsprekend gaat het inzetten van advertenties wel altijd gepaard met kosten, maar de kosten voor een (click-per-cost) op een advertentie zonder of met extensies zijn hetzelfde.

Neem contact op

Ben je nu op zoek naar meer informatie over de mogelijkheden van advertentie extensies in Google Ads? 

Advertentie-extensies: gebruik jij ze al?
Roel

HI! IK BEN ROEL.

OPRICHTER VAN TOMAHAWK.
IK HELP JE GRAAG
VERDER

Neem met me contact op. 

Schuiven naar boven