Ruim 1000% meer kliks op de hero van Labbé

SUCCESVERHALEN

Ruim 1000% meer kliks op de hero van Labbé

SUCCESVERHALEN

Ruim 1000% meer kliks op de hero van Labbé

Hero

verbeterd

1000%

meer kliks

Betere

klantervaring

Voor de Duitse knutselwebshop Labbé steeg het klikratio ruim 1000% na het aanpassen van de hero aan de doelgroepbehoefte.

Over Labbé

Labbé is een Duits familiebedrijf van ruim 50 jaar oud en richt zich op het bevorderen van creativiteit bij kinderen. Dit doen ze door het aanbieden van knutselproducten, -materialen en -ideeën. De webshop wordt dagelijks bezocht door gemiddeld 2400 bezoekers.

Uitdaging

Wij onderzochten of de mooie hero afbeelding, die een groot deel van de homepage vult, voldoende interactie met de webshopbezoeker had. Wat bleek? Slechts 1% van de webshopbezoekers klikte op de hero en dus bedachten we een plan om dit aandeel te vergroten.

Aanpak

Om meer kliks te genereren op de hero moest deze beter aansluiten bij de behoeftes van de doelgroep. Door het plaatsen van een poll op de homepage ontdekten we waar bezoekers naar op zoek waren. De open vraag “Wat is het doel van je bezoek aan onze website” leverden ruim 100 bruikbare antwoorden op. Ongeveer 70% had een duidelijk doel en 30% was op zoek naar inspiratie. Met deze antwoorden konden we ook vier verschillende doelgroepen identificeren.

Resultaat

Nadat we de pollresultaten hadden geanalyseerd gingen we op basis hiervan aan de slag met een nieuwe hero. Een hero die aandacht geeft aan de verschillende soorten bezoekers en het doel van het bezoek. De nieuwe hero realiseerde een groei in het klikpercentage van ruim 1000%. Onze werkwijze sluit goed aan bij de visie van Labbé:

Ervaring klant

"In onze strategie staat niet alleen dat we willen uitblinken in de creatie van goede producten. Ook klantproblemen oplossen door user experience optimalisatie hoort erbij. De aanpassing van onze homepage sluit hier perfect op aan. Het verbeteren van de user experience benaderen we stap voor stap – testen, prototyping en nog belangrijker, meten en evalueren. Maar wat we ook altijd doen is onszelf eraan herinneren de juiste vragen te stellen, zowel intern als aan onze klanten.”
Jonas Labbé
Labbé
Ruim 1000% meer kliks op de hero van Labbé

ONLINE MARKETING
NEDERLAND
EN OVER DE
GRENS

WIJ HELPEN JE GROEIEN

Dagelijks helpen wij e-commercebedrijven groeien in buiten-en binnenland zonder dat hier direct een torenhoog budget voor nodig is. We geloven namelijk in stapsgewijze groei. Dat begint vaak met het optimaliseren van bestaande campagnes en het plukken van laaghangend fruit. Kan SEA het meeste voor je e-commerce shop betekenen? Dan beginnen we daarmee. Zo bewijzen we onszelf en met die resultaten creëren we vanzelf ruimte om te investeren in andere diensten.

Als je voor ons kiest, merk je vanzelf dat we altijd net die extra stap zetten. Heb je een vraag over een dienst die je niet bij ons afneemt? Of zit je met een andere online marketing gerelateerde vraag in je maag? Stel ze aan ons!
Heb je een sparringpartner nodig? Die heb je bij deze gevonden. Samen gaan we voor een succesvolle en langdurige samenwerking.

GARMUNDO

SEA omzetgroei in DE en NL resp. met 250% en 400%

Door de SEA-structuur, zoektermen en kanalen af te stemmen op potentiële klanten, is de SEA omzet in DE en NL resp. met 250% en 400% gegroeid.

Uitdaging

Garmundo vroeg onze hulp bij het realiseren van een grotere omzet via de Nederlandse en Duitse webshops. Bij deze groei was het belangrijk om rekening te houden met de sterke seasonality waar Garmundo mee te maken heeft. Daarnaast was het ook een uitdaging om verschillende zoektermen voor een plant in een effectieve SEA-structuur te gieten.

Resultaat

De SEA-strategie en bijbehorende optimalisaties hebben geleid tot een mooie omzetgroei in Nederland én Duitsland. In de piekperiode (voorjaar 2020) steeg de omzet van de Duitse SEA campagnes met maar liefst 250% en de omzet van de Nederlandse SEA campagnes zelfs met meer dan 400%.

Schuiven naar boven