Indrukwekkende SEO-comeback na verlies verkeer door migratie

SUCCESVERHALEN

Indrukwekkende SEO-comeback na verlies verkeer door migratie

SUCCESVERHALEN

Indrukwekkende SEO-comeback na verlies verkeer door migratie

+300%

SEA conversies

+100%

SEO conversies

+100%

omzet

Dankzij een intensieve samenwerking en een op maat strategie steeg het organisch verkeer met 130%.

Over Sint Maartenskliniek

De Sint Maartenskliniek is een toonaangevend ziekenhuis en als enige in Nederland gespecialiseerd in houding en beweging. De website richt zich primair op patiënten, maar voorziet ook verwijzers en zorgverzekeraars van informatie.

Uitdaging

De website van de Sint Maartenskliniek werd organisch niet goed gevonden, ondanks de sterke inhoudelijke content. Het ziekenhuis rekende op verbetering met een nieuwe website. Helaas bleek na de websitemigratie dat er onvoldoende aandacht voor SEO was geweest. Dit resulteerde in een verlies van 40% in organisch verkeer. Voor de Sint Maartenskliniek was dit het moment om Tomahawk in te schakelen.

Aanpak

De eerste stap was om het verlies in verkeer zo snel mogelijk te beperken. Hiervoor hebben we een 301-schema ingevoerd met redirects van de oude naar de nieuwe URL’s. Vervolgens is een op maat strategie uitgerold om het SEO verkeer te laten groeien met behulp van content optimalisatie en linkstructuur.

De contentoptimalisatie ging van start met een zoekwoordenonderzoek. Hierbij was een samenwerking met de Sint Maartenskliniek essentieel vanwege de specialistische inhoud. Met hulp van de medewerkers konden we de belangrijkste zoektermen omtrent allerlei aandoeningen achterhalen. Op basis van dit zoekwoordenonderzoek is ontbrekende en onvolledige content in kaart gebracht. Hierna zijn de interne contentspecialisten bij de Sint Maartenskliniek door ons voorzien van een uitgebreide instructie zodat zij zelf de benodigde SEO-vriendelijke content konden schrijven en plaatsen.

De suboptimale linkstructuur werd onder handen genomen om de belangrijkste pagina’s op een logische bereikbaar te maken voor bezoekers en zoekmachines. Tot slot hebben we een strategie ontwikkeld voor het op natuurlijk wijze behouden én verkrijgen van nieuwe externe links.

Resultaat

  • 3 maanden na de migratie werd het verlies van organisch verkeer teruggebracht van 40% tot 20%.
  • 9 maanden na de migratie was het verlies van organisch verkeer rechtgetrokken
  • Organische verkeer was meer dan verdubbeld (x 2,3) na de SEO-optimalisaties.
  • Meer dan 70 organische top 5 posities op belangrijke en high-traffic zoekwoorden.
  • Toegenomen SEO-kennisniveau binnen de Sint Maartenskliniek.

Ervaring klant

"Als ziekenhuis vinden we het belangrijk om de juiste informatie te delen, vindbaarheid en SEO positie zijn van ondergeschikt belang. Dit heeft ons laten zien hoe we dezelfde content kunnen publiceren op een manier waarmee we onze SEO positie verbeteren. Ze zijn een prettige partner om mee samen te werken, denken proactief steeds een stapje verder met ons mee en delen hun kennis met ons zodat we zelf ook aan de slag kunnen."
Linda Lansdaal
Sint Maartenskliniek
Indrukwekkende SEO-comeback na verlies verkeer door migratie

ONLINE MARKETING
NEDERLAND
EN OVER DE
GRENS

WIJ HELPEN JE GROEIEN

Dagelijks helpen wij e-commercebedrijven groeien in buiten-en binnenland zonder dat hier direct een torenhoog budget voor nodig is. We geloven namelijk in stapsgewijze groei. Dat begint vaak met het optimaliseren van bestaande campagnes en het plukken van laaghangend fruit. Kan SEA het meeste voor je e-commerce shop betekenen? Dan beginnen we daarmee. Zo bewijzen we onszelf en met die resultaten creëren we vanzelf ruimte om te investeren in andere diensten.

Als je voor ons kiest, merk je vanzelf dat we altijd net die extra stap zetten. Heb je een vraag over een dienst die je niet bij ons afneemt? Of zit je met een andere online marketing gerelateerde vraag in je maag? Stel ze aan ons!
Heb je een sparringpartner nodig? Die heb je bij deze gevonden. Samen gaan we voor een succesvolle en langdurige samenwerking.

GARMUNDO

SEA omzetgroei in DE en NL resp. met 250% en 400%

Door de SEA-structuur, zoektermen en kanalen af te stemmen op potentiële klanten, is de SEA omzet in DE en NL resp. met 250% en 400% gegroeid.

Uitdaging

Garmundo vroeg onze hulp bij het realiseren van een grotere omzet via de Nederlandse en Duitse webshops. Bij deze groei was het belangrijk om rekening te houden met de sterke seasonality waar Garmundo mee te maken heeft. Daarnaast was het ook een uitdaging om verschillende zoektermen voor een plant in een effectieve SEA-structuur te gieten.

Resultaat

De SEA-strategie en bijbehorende optimalisaties hebben geleid tot een mooie omzetgroei in Nederland én Duitsland. In de piekperiode (voorjaar 2020) steeg de omzet van de Duitse SEA campagnes met maar liefst 250% en de omzet van de Nederlandse SEA campagnes zelfs met meer dan 400%.

Schuiven naar boven