SEO optimalisaties en websiteverbeteringen zorgen voor groei in posities, bezoekers en conversies.
Over Energieleveranciers
Energieleveranciers.nl is een onafhankelijke energievergelijkingssite, opgericht in 2004. Op de site kunnen bezoekers energieprijzen vergelijken en eenvoudig overstappen naar een andere leverancier.
Uitdaging
Meer bezoekers en conversies realiseren met de inzet van online marketing.
Aanpak
We zijn gestart met vooronderzoek en usertesting. Aan de hand van deze resultaten hebben we de belangrijkste onderdelen van Energieleveranciers.nl – de calculator, resultatenlijst en het overstapformulier – verbeterd. De volgende stap was het doorvoeren van zoekmachineoptimalisaties en het uit handen nemen van Google Ads en Bing Ads campagnebeheer. Met het inrichten van complexe remarketingcampagnes en Gmail Sponsored Campagnes waren we in staat de maximale kosten per conversie te verlagen.
Door de inzet van linkbuilding en geoptimaliseerde content (blogs, social media, nieuwsbrief) hebben we niet alleen het aantal bezoekers verhoogd, maar ook de betrokkenheid bij het merk.
Resultaat
Dankzij hoge posities op belangrijke zoekwoorden trekt Energieleveranciers.nl inmiddels meer dan 1 miljoen unieke bezoekers per jaar. De zichtbaarheid in Google zorgt er al meerdere jaren voor dat Energieleveranciers.nl zeer goed scoort in het SEO-zichtbaarheidonderzoek van SEO Effect.
Dankzij de websiteverbeteringen is het conversieratio gestegen tot 8% en het aantal conversies tot 8,5%. De SEA-campagnes hebben bijgedragen aan een indrukwekkende groei en een gemiddelde stijging (YoY) van:
- Bezoekers: +30%
- CTR: +50%
- Conversies: +100%
- Conversieratio: +35%
Daarnaast hebben we een groei van 14% in organisch verkeer gerealiseerd en een 12% groei in conversies.