Dubbele omzetcijfers door onze shopping strategie

SUCCESVERHALEN

Dubbele omzetcijfers door onze shopping strategie

SUCCESVERHALEN

Dubbele omzetcijfers door onze shopping strategie

CPC

strategie uitgewerkt

300%

conversiegroei in Shopping

200%

omzetgroei in Shopping

Wij realiseerden een omzetgroei van 200% en een conversiegroei van bijna 300% met een op maat Shopping strategie voor Combifit.

Over Combifit

Combifit is een online groothandel in de beglazingswereld. De webshop biedt alle materialen en benodigdheden voor het plaatsen van glas, behalve het glas zelf. Daarnaast verkoopt Combifit producten voor de schilderswereld.

Uitdaging

Voor Combifit is Google Shopping een waardevol kanaal om producten te verkopen. Om dit kanaal nog beter te benutten, is het belangrijk om het zoekresultaat van Shopping zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij de zoekopdracht en de zoekintentie. Aangezien bieden op zoekwoordniveau niet mogelijk is in Shopping, hebben we een strategie ontwikkeld waardoor wel geoptimaliseerd kan worden op zoekwoordniveau.

Aanpak

Het zoekwoord dat in Google wordt ingevoerd, geeft dikwijls informatie over de koopintentie. Zo maken we voor Combifit onderscheid in generieke termen, merkgerelateerde termen en productspecifieke termen. Potentiële klanten die een generieke term intoetsen, bevinden zich vaak in de oriënterende fase waarbij de kans op een aankoop gering is. Productspecifieke zoektermen resulteren relatief vaak in een aankoop in de webshop omdat deze bezoekers precies weten welke producten ze willen aanschaffen.

Alle verschillende zoektermen worden verdeeld over deze drie categorieën. Door middel van het toevoegen van uitsluitingswoorden zorgen we ervoor dat een zoekwoord maar in één categorie kan voorkomen. Elke categorie krijgt vervolgens een prioriteit en een CPC strategie. Met deze strategie zorgen we ervoor dat de bieding en de prioriteit overeenkomen met de kans dat een zoekwoord zal leiden tot een aankoop in de webshop.

Resultaat

Deze strategie zorgde ervoor dat het aantal conversies via Shopping gegroeid is met bijna 300%. Daarnaast is de omzet via Shopping gestegen met ruim 200%.

Dubbele omzetcijfers door onze shopping strategie

ONLINE MARKETING
NEDERLAND
EN OVER DE
GRENS

WIJ HELPEN JE GROEIEN

Dagelijks helpen wij e-commercebedrijven groeien in buiten-en binnenland zonder dat hier direct een torenhoog budget voor nodig is. We geloven namelijk in stapsgewijze groei. Dat begint vaak met het optimaliseren van bestaande campagnes en het plukken van laaghangend fruit. Kan SEA het meeste voor je e-commerce shop betekenen? Dan beginnen we daarmee. Zo bewijzen we onszelf en met die resultaten creëren we vanzelf ruimte om te investeren in andere diensten.

Als je voor ons kiest, merk je vanzelf dat we altijd net die extra stap zetten. Heb je een vraag over een dienst die je niet bij ons afneemt? Of zit je met een andere online marketing gerelateerde vraag in je maag? Stel ze aan ons!
Heb je een sparringpartner nodig? Die heb je bij deze gevonden. Samen gaan we voor een succesvolle en langdurige samenwerking.

GARMUNDO

SEA omzetgroei in DE en NL resp. met 250% en 400%

Door de SEA-structuur, zoektermen en kanalen af te stemmen op potentiële klanten, is de SEA omzet in DE en NL resp. met 250% en 400% gegroeid.

Uitdaging

Garmundo vroeg onze hulp bij het realiseren van een grotere omzet via de Nederlandse en Duitse webshops. Bij deze groei was het belangrijk om rekening te houden met de sterke seasonality waar Garmundo mee te maken heeft. Daarnaast was het ook een uitdaging om verschillende zoektermen voor een plant in een effectieve SEA-structuur te gieten.

Resultaat

De SEA-strategie en bijbehorende optimalisaties hebben geleid tot een mooie omzetgroei in Nederland én Duitsland. In de piekperiode (voorjaar 2020) steeg de omzet van de Duitse SEA campagnes met maar liefst 250% en de omzet van de Nederlandse SEA campagnes zelfs met meer dan 400%.

Schuiven naar boven