Continue groei door stapsgewijze optimalisatie

SUCCESVERHALEN

Continue groei door stapsgewijze optimalisatie

SUCCESVERHALEN

Continue groei door stapsgewijze optimalisatie

Top 1

notering

400%

verkeer

1300%

meer SEA verkeer

Hoe onze lange termijn visie en stapsgewijze aanpak zorgt voor continue online groei bij Supershortlease.

Over Supershortlease

Supershortlease is een vooraanstaand bedrijf gespecialiseerd in het leveren van allerlei shortlease auto’s. Ze voorzien bedrijven en particulieren op korte termijn van auto’s met een flexibele leasetermijn.

Uitdaging

In 2016 begonnen we samen met het doel om meer leads via de webshop van Supershortlease te genereren. Hiervoor was het belangrijk om de SEA campagnes te optimaliseren en ook de webshop te verbeteren.

Aanpak

We hebben er bewust voor gekozen om dit traject stapsgewijs aan te pakken. Zo konden we namelijk de ontwikkelingen in de organisatie volgen en goed gebruik maken van de learnings bij de verschillende optimalisaties. De gefaseerde aanpak zag er als volgt uit:

  • Bij de start van onze samenwerking hebben we uitgebreide scans uitgevoerd om verbeterkansen op het gebied van SEO en SEA in kaart te brengen. Dit vormde de leidraad voor optimalisaties op het gebied van content, technische SEO, linkbuilding en online advertising. Hiermee werd een goede online basis gelegd.
  • De resultaten van de optimalisaties leidden tot nieuwe kansen en mogelijkheden. Zo hebben we onder andere nieuwe pagina’s gemaakt op basis van goed scorende zoektermen om de SEO vindbaarheid te vergroten. Via SEA zorgden we voor auto-specifieke campagnes op basis van de beschikbaarheid van de auto en voor een uitgebreide meting van alle telefonische aanvragen. De volgende stap in de online groei was gezet.
  • De kennis en ervaring die we afgelopen jaren hebben opgedaan voor Supershortlease en de branche zijn in de volgende fase gebruikt om de verschillende domeinen te optimaliseren door middel van website-migraties. Deze migraties werden door ons begeleid op het gebied van measurability en SEO.

En de volgende stap in onze gefaseerde aanpak? Daar zijn we al druk mee bezig, want momenteel ondersteunen we Supershortlease bij hun internationale ambities en ontwikkelingen.

Resultaat

Het resultaat van de samenwerking mag er zijn! Als we de cijfers bekijken bij de start in 2016 tot nu, zien we namelijk het volgende:
  • Toename van bezoekers per maand via SEO : 400%
  • Organische positie van het belangrijkste zoekwoord ‘shortlease’ gestegen van de laatste positie op pagina 1 van de zoekresultaten in Google naar de nummer 1 positie.
  • Toename van bezoekers per maand via SEA : 1300%
  • 72% van het verkeer komt op de website via SEA en SEO (resp. 37% en 35%)
Continue groei door stapsgewijze optimalisatie

ONLINE MARKETING
NEDERLAND
EN OVER DE
GRENS

WIJ HELPEN JE GROEIEN

Dagelijks helpen wij e-commercebedrijven groeien in buiten-en binnenland zonder dat hier direct een torenhoog budget voor nodig is. We geloven namelijk in stapsgewijze groei. Dat begint vaak met het optimaliseren van bestaande campagnes en het plukken van laaghangend fruit. Kan SEA het meeste voor je e-commerce shop betekenen? Dan beginnen we daarmee. Zo bewijzen we onszelf en met die resultaten creëren we vanzelf ruimte om te investeren in andere diensten.

Als je voor ons kiest, merk je vanzelf dat we altijd net die extra stap zetten. Heb je een vraag over een dienst die je niet bij ons afneemt? Of zit je met een andere online marketing gerelateerde vraag in je maag? Stel ze aan ons!
Heb je een sparringpartner nodig? Die heb je bij deze gevonden. Samen gaan we voor een succesvolle en langdurige samenwerking.

GARMUNDO

SEA omzetgroei in DE en NL resp. met 250% en 400%

Door de SEA-structuur, zoektermen en kanalen af te stemmen op potentiële klanten, is de SEA omzet in DE en NL resp. met 250% en 400% gegroeid.

Uitdaging

Garmundo vroeg onze hulp bij het realiseren van een grotere omzet via de Nederlandse en Duitse webshops. Bij deze groei was het belangrijk om rekening te houden met de sterke seasonality waar Garmundo mee te maken heeft. Daarnaast was het ook een uitdaging om verschillende zoektermen voor een plant in een effectieve SEA-structuur te gieten.

Resultaat

De SEA-strategie en bijbehorende optimalisaties hebben geleid tot een mooie omzetgroei in Nederland én Duitsland. In de piekperiode (voorjaar 2020) steeg de omzet van de Duitse SEA campagnes met maar liefst 250% en de omzet van de Nederlandse SEA campagnes zelfs met meer dan 400%.

Schuiven naar boven