Hoe onze lange termijn visie en stapsgewijze aanpak zorgt voor continue online groei bij Supershortlease.
Over Supershortlease
Supershortlease is een vooraanstaand bedrijf gespecialiseerd in het leveren van allerlei shortlease auto’s. Ze voorzien bedrijven en particulieren op korte termijn van auto’s met een flexibele leasetermijn.
Uitdaging
In 2016 begonnen we samen met het doel om meer leads via de webshop van Supershortlease te genereren. Hiervoor was het belangrijk om de SEA campagnes te optimaliseren en ook de webshop te verbeteren.
Aanpak
We hebben er bewust voor gekozen om dit traject stapsgewijs aan te pakken. Zo konden we namelijk de ontwikkelingen in de organisatie volgen en goed gebruik maken van de learnings bij de verschillende optimalisaties. De gefaseerde aanpak zag er als volgt uit:
- Bij de start van onze samenwerking hebben we uitgebreide scans uitgevoerd om verbeterkansen op het gebied van SEO en SEA in kaart te brengen. Dit vormde de leidraad voor optimalisaties op het gebied van content, technische SEO, linkbuilding en online advertising. Hiermee werd een goede online basis gelegd.
- De resultaten van de optimalisaties leidden tot nieuwe kansen en mogelijkheden. Zo hebben we onder andere nieuwe pagina’s gemaakt op basis van goed scorende zoektermen om de SEO vindbaarheid te vergroten. Via SEA zorgden we voor auto-specifieke campagnes op basis van de beschikbaarheid van de auto en voor een uitgebreide meting van alle telefonische aanvragen. De volgende stap in de online groei was gezet.
- De kennis en ervaring die we afgelopen jaren hebben opgedaan voor Supershortlease en de branche zijn in de volgende fase gebruikt om de verschillende domeinen te optimaliseren door middel van website-migraties. Deze migraties werden door ons begeleid op het gebied van measurability en SEO.
En de volgende stap in onze gefaseerde aanpak? Daar zijn we al druk mee bezig, want momenteel ondersteunen we Supershortlease bij hun internationale ambities en ontwikkelingen.
Resultaat
Het resultaat van de samenwerking mag er zijn! Als we de cijfers bekijken bij de start in 2016 tot nu, zien we namelijk het volgende:
- Toename van bezoekers per maand via SEO : 400%
- Organische positie van het belangrijkste zoekwoord ‘shortlease’ gestegen van de laatste positie op pagina 1 van de zoekresultaten in Google naar de nummer 1 positie.
- Toename van bezoekers per maand via SEA : 1300%
- 72% van het verkeer komt op de website via SEA en SEO (resp. 37% en 35%)