Onze geïntegreerde SEO en SEA aanpak heeft geleid tot kostenbesparing en meer rendement voor Combifit.
Over Combifit
Als online groothandel in de beglazingswereld, kun je bij Combifit terecht voor alle benodigheden en materialen voor het plaatsen van glas. Alleen het glas zelf is niet in de webshop te koop. Ook verkrijgbaar zijn producten voor de montage-, gevelbouwers-, kozijn,- en schildersproducerende wereld.
Uitdaging
Aan ons was het de taak om Combifit’s online business naar een hoger niveau te tillen. Het vergroten van het online marktaandeel moest leiden tot een stijging van de omzet en het aantal bestellingen.
Aanpak
De eerste stap was het optimaliseren van de Google Search- en Shopping-campagnestructuur. Dankzij deze optimalisatie konden we het campagnebudget zo gericht mogelijk inzetten op basis van zoekintentie van potentiële klanten en de fase van het aankoopproces waarin zij zich bevinden. Daarnaast hebben we geavanceerd bid management toegepast door Google en Bing Ads te integreren in DoubleClick. Met behulp van DoubleClick hebben we de volledige conversiefunnel in kaart gebracht, om zo gerichter te adverteren. Tenslotte hebben we met diverse content verbeteringen en technische SEO oplossingen de kwaliteit en vindbaarheid van de belangrijkste pagina’s verbeterd.
Resultaat
Alle uitgevoerde werkzaamheden hebben geleid tot een kostenbesparing én een hoger rendement. Het is nu mogelijk meer relevant verkeer in te kopen tegen lagere kosten per conversie, en zo meer conversies te realiseren. Ook zien we een groei in verkeer via de niet-betaalde kanalen; de SEO inspanningen leiden tot een stijging in organisch verkeer, en door de groei van het aantal nieuwe klanten via SEA is het directe verkeer toegenomen.
Over de periode van 1 jaar hebben we de volgende resultaten behaald:
Kanaal | Aantal Conversies | Omzet | ROAS |
---|---|---|---|
SEA | + 300% | + 100% | + 10% |
SEO | + 100% | + 50% | |
Direct verkeer | + 70% | + 100% |