Supershortlease: marktleider in eigen niche door jarenlange nauwe samenwerking

SUCCESVERHALEN

Supershortlease: marktleider in eigen niche door jarenlange nauwe samenwerking

SUCCESVERHALEN

Supershortlease: marktleider in eigen niche door jarenlange nauwe samenwerking

#1

Positie in Google

500%

Toename bezoekers via SEO

35%

van het verkeer op de site via SEO

Over supershortlease

Supershortlease is er voor de momenten waarop je kort een auto nodig hebt, maar langdurige leasecontracten niet de juiste oplossing zijn. Dat soort situaties komen frequenter voor dan je denkt: jouw Fiat Panda is niet toereikend voor dat weekendje kajakken met vrienden in de Ardennen. En wat dacht je van die ene keer dat je een klant wilde opzoeken, maar dat jouw eigen bolide er gehavend uit zag na een hagelbui? Deze onpraktische situaties lost Supershortlease op met – je raadt het al – superkorte leasecontracten. Zowel zakelijk als privé kan je flexibel een van hun 1500 auto’s shortleasen op korte termijn. 

Uitdaging

In 2016 zijn we de samenwerking met Supershortlease gestart, met als doel het genereren van meer leads via hun website. Om dit te bereiken, zijn er drie verbeteringen nodig: SEA-campagnes optimaliseren, een SEO-strategie uitwerken en de website verbeteren.

Aanpak

We kiezen bewust voor een gefaseerde aanpak om de ontwikkelingen in de organisatie op de voet te volgen en te profiteren van de learnings bij elke optimalisatie. Dit is hoe wij een sterke online basis leggen:

  • We trappen de samenwerking af met uitgebreide scans om verbeterkansen op het gebied van SEA en SEO te identificeren. Dit vormt het fundament voor optimalisaties op het gebied van content, technische SEO, linkbuilding en online advertising.
  • De resultaten van de optimalisaties openen nieuwe kansen. We maken nieuwe pagina’s op basis van goed scorende zoektermen om de SEO-vindbaarheid te vergroten. Via SEA zorgen we voor auto-specifieke campagnes op basis van de beschikbaarheid van de auto. Gecombineerd met een uitgebreide meting van alle telefonische aanvragen, is de volgende stap in online groei gezet.
  • Met de opgedane kennis en ervaring begeleiden we in latere fasen website-migraties om verschillende domeinen te optimaliseren op het gebied van meetbaarheid en SEO.

Momenteel werken we aan de volgende fase: we anticiperen op het verdwijnen van 3rd party cookies door voor Supershortlease server-side tracking in te richten en consent mode toe te passen.

Resultaat

Het resultaat van de samenwerking mag er zijn. Als we de cijfers bekijken bij de start in 2016 tot nu, zien we namelijk het volgende:

  • Toename van bezoekers per maand via SEO : 500%
  • De organische positie van het belangrijkste zoekwoord ‘shortlease’ stijgt van de laatste positie op pagina 1 van de zoekresultaten in Google naar de nummer 1 positie.
  • 72% van het verkeer komt op de website via SEA en SEO (resp. 37% en 35%)

De SEA-resultaten

De SEA-resultaten weerspiegelen recente wereldgebeurtenissen, zoals het einde van de COVID-19 pandemie, het chiptekort dat leidde tot langere levertijden voor nieuwe auto’s, en de versterkte aantrekkelijkheid van autorijden door de chaos op Schiphol. 2022 was daarom een overwegend gunstig jaar voor de autoleasewereld, waarbij de vraag naar shortlease aanzienlijk steeg. Tomahawk erkent dat gebeurtenissen zoals die in 2022 buiten onze controle liggen en dat we er soms van profiteren samen met onze klanten. Helaas zit het niet altijd mee, wat de fluctuaties in cijfers verklaart.

Externe omstandigheden zijn de belangrijkste oorzaak van deze schommelingen, het is in deze situaties de taak van Tomahawk om de cijfers van Supershortlease te stabiliseren. In deze onvoorspelbare markt blijven we aansturen op de wensen van Supershortlease. Hierbij handhaven wij altijd een eerlijke communicatie over de optimale resultaten die we gezamenlijk kunnen behalen, rekening houdend met de wendingen van de markt.

Supershortlease: marktleider in eigen niche door jarenlange nauwe samenwerking

ONLINE MARKETING
NEDERLAND
EN OVER DE
GRENS

WIJ HELPEN JE GROEIEN

Dagelijks helpen wij e-commercebedrijven groeien in buiten-en binnenland zonder dat hier direct een torenhoog budget voor nodig is. We geloven namelijk in stapsgewijze groei. Dat begint vaak met het optimaliseren van bestaande campagnes en het plukken van laaghangend fruit. Kan SEA het meeste voor je e-commerce shop betekenen? Dan beginnen we daarmee. Zo bewijzen we onszelf en met die resultaten creëren we vanzelf ruimte om te investeren in andere diensten.

Als je voor ons kiest, merk je vanzelf dat we altijd net die extra stap zetten. Heb je een vraag over een dienst die je niet bij ons afneemt? Of zit je met een andere online marketing gerelateerde vraag in je maag? Stel ze aan ons!
Heb je een sparringpartner nodig? Die heb je bij deze gevonden. Samen gaan we voor een succesvolle en langdurige samenwerking.

GARMUNDO

SEA omzetgroei in DE en NL resp. met 250% en 400%

Door de SEA-structuur, zoektermen en kanalen af te stemmen op potentiële klanten, is de SEA omzet in DE en NL resp. met 250% en 400% gegroeid.

Uitdaging

Garmundo vroeg onze hulp bij het realiseren van een grotere omzet via de Nederlandse en Duitse webshops. Bij deze groei was het belangrijk om rekening te houden met de sterke seasonality waar Garmundo mee te maken heeft. Daarnaast was het ook een uitdaging om verschillende zoektermen voor een plant in een effectieve SEA-structuur te gieten.

Resultaat

De SEA-strategie en bijbehorende optimalisaties hebben geleid tot een mooie omzetgroei in Nederland én Duitsland. In de piekperiode (voorjaar 2020) steeg de omzet van de Duitse SEA campagnes met maar liefst 250% en de omzet van de Nederlandse SEA campagnes zelfs met meer dan 400%.

Schuiven naar boven