Over Reell
Reell is een Nederlands-Duits streetwearlabel dat heldere en minimalistische designs creëert die afgestemd zijn op maximale performance. Reell biedt een platform aan crossbikers, skateborders en freerunners en maakt met die samenwerking unieke videocontent. Hiermee sluiten ze aan bij de belevingswereld van hun klanten: jonge, onafhankelijke en ambitieuze mensen die zowel stijl als comfort belangrijk vinden. Ofwel, Freedom to Move. Reell is actief in meerdere Europese landen, met meer dan 600 winkels waar het merk verkrijgbaar is. Sinds 2014 heeft Reell ook een eigen webshop.
Ambitie
Reell had al diverse succesvolle marketingkanalen en wil de webshop naar hetzelfde niveau brengen. De ambitie van Reell is zijn online naamsbekendheid en omzet te vergroten binnen deze specifieke doelgroep; om dit doel te realiseren werken ze samen met Tomahawk.
Aanpak
Vanaf het begin ligt de focus op het creëren en uitzetten van advertenties op diverse platforms. Dit zijn onder andere Google Ads, Branded Search & Smart Shopping, Microsoft Shopping en Microsoft Search in alle landen waar Reell actief is. Daarnaast biedt Tomahawk technische ondersteuning op het gebied van tracking (Google Tag Manager, Google Analytics) en Conversion Rate Optimization.
Vanuit Tomahawk werd Reell toegevoegd aan het Google Lighthouse programma, dat e-commerce ondernemingen direct ondersteuning bood van professionals vanuit Google, die meekeken, aanbevelingen deden en nuttige marketing insights verstrekten.
Resultaat
Vanaf de start van de webshop groeide de omzet met circa 25% per jaar, vanaf de samenwerking met Tomahawk ging dat in een stroomversnelling en werd drie jaar lang een jaarlijkse omzetgroei van meer dan 100% gerealiseerd. Ook na de Coronacrisis ligt de online omzet nog steeds op ruim 400% van de periode vóór 2019.
REACTIE VAN REELL
“Binnen onze marketingafdeling hebben we altijd duidelijke ideeën gehad over onze doelgroep en ambities, maar ontbrak het aan specifieke expertise op het gebied van technische knowhow. Tomahawk vult dat vanaf het begin perfect aan, daarbij zijn ze ook makkelijk benaderbaar, het contact is laagdrempelig en de communicatie uitstekend. Ook toont Tomahawk in zijn werkwijze veel initiatief, waardoor we steeds voorop lopen bij nieuwe ontwikkelingen in een snel veranderende wereld. Niet alleen door SEA, maar ook door ondersteuning in tracking en CRO heeft Tomahawk een grote bijdrage geleverd aan de enorme groei van de Reell webshop.”
- Guus Peeters, e-commerce manager Reell
REACTIE VAN TOMAHAWK
“Wat Reell zo bijzonder maakt is dat hun manier van ondernemen perfect aansluit bij hun ontwerpen: ze zijn in alle opzichten gedurfd en creatief. Innovatie was daarom het sleutelwoord in de samenwerking met Tomahawk. Waar wij elke klant aanmoedigen om verandering te omarmen, was de bereidheid bij Reell om iets nieuws te proberen echt buitengewoon. Het is ook een van de eerste partners die met Smart Shopping en later ook met Performance Max aan de slag ging. Vrijwel al deze experimenten zijn positief uitgevallen.”
- Claudio, SEA & Social Media marketeer