Over Reell
Reell is actief in meerdere Europese landen, met meer dan 600 winkels waar het merk verkrijgbaar is. Sinds 2014 heeft Reell ook een eigen webshop.
Reell is een Nederlands-Duitsstreetwearlabel dat heldere en minimalistische designs creëert die afgestemd zijn op maximale performance. De doelgroep bestaat uit jonge, onafhankelijke en ambitieuze mannen en vrouwen, die qua kleding graag comfortmet stijl combineren onder het motto “Freedom to Move”.
Ambitie
De ambitie van Reell is om haar online naamsbekendheid en Europese omzet te vergroten binnen deze specifieke doelgroep; om dit doel te realiseren werd in 2019 de samenwerking gezocht met Tomahawk.
Tomahawk is voor Reell actief in NL, BE, DE & AT
Aanpak
Vanaf het begin lag de focus op het creëren en uitzetten van advertenties op diverse platforms: Google Ads Branded Search & Smart Shopping, Microsoft Search, Facebook en Instagram Remarketing Campagnes in diverse landen waar Reell actief is. Daarnaast biedt Tomahawk technische ondersteuning op het gebied van tracking (Google Tag Manager, Google Analytics) en Conversion Rate Optimization.
Vanuit Tomahawk is Reell toegevoegd aan het Google Lighthouse programma, dat e-commerce ondernemingen direct ondersteuning biedt door professionals vanuit Google, die meekijken, aanbevelingen doen en nuttige marketing insights verstrekken.
Resultaat
Vanaf de start van de webshop groeide de omzet met ca. 25% per jaar, vanaf de samenwerking met Tomahawk ging dat in een stroomversnelling en werd drie jaar lang een jaarlijkse omzetgroei van meer dan 100% gerealiseerd. Ook na de Coronacrisis ligt de online omzet nog steeds op ruim 400% van de periode vóór 2019.
REACTIE VAN REELL:
“Binnen onze marketingafdeling hebben we altijd duidelijke ideeën gehad over onze doelgroep en ambities, maar ontbrak het aan specifieke expertise op het gebied van technische knowhow. Tomahawk vult dat vanaf het begin perfect aan, daarbij zijn ze ook makkelijk benaderbaar, het contact is laagdrempelig en de communicatie uitstekend. Ook toont Tomahawk in zijn werkwijze veel initiatief, waardoor we steeds voorop lopen bij nieuwe ontwikkelingen in een snel veranderende wereld. Niet alleen door SEA, maar ook door ondersteuning in tracking en CRO heeft Tomahawk een grote bijdrage geleverd aan de enorme groei van de Reell webshop.”
- Guus Peeters, e-commerce manager Reell –