+30% organische groei na internationale domeinmigratie

SUCCESVERHALEN

+30% organische groei na internationale domeinmigratie

SUCCESVERHALEN

+30% organische groei na internationale domeinmigratie

301 schema

opgeleverd

+30%

organische groei

10 miljoen

URLs in 10 landen

Door een op maat strategie voor een complexe internationale domeinmigratie voor Trucks.nl groeit het websitebezoek via SEO met 30%.

Over Trucks

Het Nederlandse Trucks.nl is een internationaal platform waar aanbieders van trucks, werkvoertuigen, auto’s en voertuigonderdelen kunnen adverteren. Dankzij het platform vinden internationale aanbieders en kopers van voertuigen elkaar dagelijks.

Uitdaging

Hoewel bezoekers uit gemiddeld meer dan 200 landen de website wisten te vinden, bood Trucks.nl de meertalige content alleen aan op een .nl-domeinextensie. Ter bevordering van verdere groei, een meer internationale uitstraling en het behalen van hogere SEO posities in meerdere landen, sprak de keuze voor een .com-domeinextensie voor zich.

Het belang van een geslaagde migratie bleek enorm, aangezien Trucks.nl een volledige online focus heeft en organisch verkeer zorgt voor meer dan de helft van alle acquisitie. Het aantal mogelijk problemen bij zo’n grote migratie is enorm en hierin lag dan ook de grootste uitdaging: het succesvol volbrengen van een migratie met minimaal verlies van websitebezoekers en minimaal verlies in de organische zoekresultaten.

Aanpak

Tomahawk kreeg de opdracht om alle niet-Nederlandse talen succesvol te migreren naar het nieuwe Trucksnl.com en de ruim 10 miljoen url’s correct te verdelen over 10 landen. “Een cruciaal proces dat door Isatis in goede banen is geleid en waarbij redirect chains uit een legacy 301 schema ook nog “even” zijn verholpen. Een extra stap die Tomahawk heeft gezet,” aldus Niels Weberink (Online Marketing Manager bij Trucks.nl).

Voor de voltooiing van deze complexe migratie maakten we gebruik van 2 testomgevingen en kozen we voor een gefaseerde livegang per taal. Volgens Niels Weberink was dit het beste advies. “Mochten er onverhoopt problemen aan het licht komen tijdens de herindicatie van Google konden we deze problemen voorkomen bij een volgende taal. Uiteindelijk bleek het niet nodig te zijn, maar het was een geruststellende gedachte. De laatste 5 talen hebben we dan ook in één keer omgezet”. Dankzij de gemaakte impactanalyses wisten we op welke aspecten we moesten letten bij een dergelijke migratie.

Resultaat

In anderhalve maand tijd zijn alle migratiewerkzaamheden succesvol uitgevoerd. Het aantal websitesessies vertoont een gelijke trend met de periode vóór de migratie, zonder een grote terugval zoals bij veel migraties het geval is. Daarnaast is de stijgende lijn van websitebezoeken ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar aangebleven. We zien zelfs na de rebranding een toename van het aantal bezoeken via SEO van 30%.

+30% organische groei na internationale domeinmigratie

ONLINE MARKETING
NEDERLAND
EN OVER DE
GRENS

WIJ HELPEN JE GROEIEN

Dagelijks helpen wij e-commercebedrijven groeien in buiten-en binnenland zonder dat hier direct een torenhoog budget voor nodig is. We geloven namelijk in stapsgewijze groei. Dat begint vaak met het optimaliseren van bestaande campagnes en het plukken van laaghangend fruit. Kan SEA het meeste voor je e-commerce shop betekenen? Dan beginnen we daarmee. Zo bewijzen we onszelf en met die resultaten creëren we vanzelf ruimte om te investeren in andere diensten.

Als je voor ons kiest, merk je vanzelf dat we altijd net die extra stap zetten. Heb je een vraag over een dienst die je niet bij ons afneemt? Of zit je met een andere online marketing gerelateerde vraag in je maag? Stel ze aan ons!
Heb je een sparringpartner nodig? Die heb je bij deze gevonden. Samen gaan we voor een succesvolle en langdurige samenwerking.

GARMUNDO

SEA omzetgroei in DE en NL resp. met 250% en 400%

Door de SEA-structuur, zoektermen en kanalen af te stemmen op potentiële klanten, is de SEA omzet in DE en NL resp. met 250% en 400% gegroeid.

Uitdaging

Garmundo vroeg onze hulp bij het realiseren van een grotere omzet via de Nederlandse en Duitse webshops. Bij deze groei was het belangrijk om rekening te houden met de sterke seasonality waar Garmundo mee te maken heeft. Daarnaast was het ook een uitdaging om verschillende zoektermen voor een plant in een effectieve SEA-structuur te gieten.

Resultaat

De SEA-strategie en bijbehorende optimalisaties hebben geleid tot een mooie omzetgroei in Nederland én Duitsland. In de piekperiode (voorjaar 2020) steeg de omzet van de Duitse SEA campagnes met maar liefst 250% en de omzet van de Nederlandse SEA campagnes zelfs met meer dan 400%.

Schuiven naar boven