25% Jaarlijkse groei door langdurige samenwerking

SUCCESVERHALEN

25% Jaarlijkse groei door langdurige samenwerking

SUCCESVERHALEN

25% Jaarlijkse groei door langdurige samenwerking

Bekendheid

landelijk toegenomen

65%

extra bestellingen

109%

meer omzet

Ter Horst van Geel: succesvolle groei door strategische online marketing en technische optimalisaties.

Over Ter Horst van Geel

Al 65 jaar is Ter Horst van Geel een modezaak met vestigingen in zowel Brabant als Gelderland. Met tien fysieke winkels en een uitgebreide webshop verkopen ze meer dan zeventig merken zoals Fabienne Chapot, Geisha, Nukus, Vero Moda en Expresso. In de winkels zet Ter Horst van Geel volop in op een inspirerende klantervaring met modeadvies en gezellige events. In de online winkel bieden ze uitgebreide productinformatie, inclusief een verantwoording over de ecologische voetafdruk van de items.

Uitdaging

Tomahawk werd in 2019 ingeschakeld om samen met Ter Horst van Geel de online winkel te laten groeien. Hier kwamen verschillende uitdagingen bij kijken. Ter Horst van Geel en Tomahawk hadden de ambitie om een advertentiestrategie uit te rollen in Google Ads. Dit werd uitgebreid naar Google Shopping, Social Media marketing en Microsoft (Bing) Ads.

Daarnaast stapte Ter Horst van Geel over op Magento 2, waarbij Tomahawk in de gaten hield of alle links en redirects op de site intact bleven. Door deze overgang kwam er een extra uitdaging bij: de ranking binnen Google moest zo veel mogelijk op peil blijven tijdens deze verandering.

Ten slotte wilde Ter Horst van Geel zo veel mogelijk mensen bereiken in de doelgroep terwijl er een vaste ROAS gehandhaafd werd. Tomahawk gaf hiervoor strategisch advies en droeg bij aan de uitvoering.

Actie

Door Search Engine Advertising (SEA) toe te passen konden we de online zichtbaarheid in de zoekresultaten van Google vergroten. In deze strategie hebben we ook Performance Max campagnes meegenomen. Tijdelijke grote kortingsacties namen wij ook op in Google, Meta en Bing. Door slim onze budgetten en doelstellingen af te stemmen bereikten we zo veel mogelijk mensen met deze acties.

Door in te zetten op Search Engine Optimization (SEO) na de Magento-migratie hield Tomahawk de ranking binnen Google op peil. Om te voldoen aan de wens om de doelgroep beter te bereiken, maakten we een Youtubecampagne en gingen we aan de slag met linkbuilding.

Resultaat

Het aantal bestellingen steeg in het eerste jaar van de samenwerking met 65%. Tijdens de migratie naar Magento 2 in 2021 werd de schade beperkt, de daling in de bestellingen was slechts 2%. Het afgelopen jaar (april 2022-mei 2023) was de omzet 109% hoger ten opzichte van de jaren vóórdat Ter Horst van Geel klant was bij Tomahawk. Ter Horst van Geel heeft het doel om de komende jaren elk jaar met 25% te groeien. Momenteel lopen we op schema om die ambitie waar te maken. De bekendheid van Ter Horst van Geel is gegroeid in Nederland. Veel nieuwe, terugkerende klanten van de webshop weten ook de fysieke winkels te vinden.

Reactie Ter Horst van Geel

“Door een gezamenlijk contact maakten we kennis met Tomahawk. Na een goed gesprek waren we enthousiast en zijn we een samenwerking gestart. Wat Tomahawk onderscheidend maakt is dat ze ons goed op de hoogte houden van de resultaten van campagnes. Daarnaast weten ze waar ze over praten, er is altijd iemand binnen het team die onze vragen kan beantwoorden. Kortom: het is een goede samenwerking met korte lijntjes. We worden op de hoogte gehouden van lopende campagnes en nieuwste ontwikkelingen in de ad market. Daarnaast is het ook altijd gezellig, ga zo door!”

  • Lotte van de Wijdeven, Marketing & Communicatie Ter Horst Van Geel

Reactie Tomahawk

“Ter Horst van Geel is een unieke klant: waar wij ons primair richten op de webshops, heeft Ter Horst van Geel ook tien fysieke winkels in de regio. De interactie tussen de online en offline winkels leverde ons veel nieuwe inzichten op. Zo zagen wij dat klanten die onze campagnes online zagen, daarna de fysieke winkel bezochten. Waar we online klanten van buiten de regio wisten te bereiken, konden we ook bijdragen aan merkherkenning voor de klanten in de regio. We hebben gemerkt dat ze bij Ter Horst van Geel vertrouwen op ons advies, ook als het over andere onderwerpen gaat dan online adverteren. We hebben bijvoorbeeld ook mee mogen denken over de strategie. Wat daarbij goed helpt is dat ze bij Ter Horst van Geel onzettend veel productkennis hebben en precies weten welke merken en items goed verkopen. Doordat hun doelgroep scherp afgebakend is, behouden ze een duidelijke focus. En als je zowel fysieke als online winkels hebt is dat mooi meegenomen.”

  • Monika, SEA & Social Media Marketeer
25% Jaarlijkse groei door langdurige samenwerking

ONLINE MARKETING
NEDERLAND
EN OVER DE
GRENS

WIJ HELPEN JE GROEIEN

Dagelijks helpen wij e-commercebedrijven groeien in buiten-en binnenland zonder dat hier direct een torenhoog budget voor nodig is. We geloven namelijk in stapsgewijze groei. Dat begint vaak met het optimaliseren van bestaande campagnes en het plukken van laaghangend fruit. Kan SEA het meeste voor je e-commerce shop betekenen? Dan beginnen we daarmee. Zo bewijzen we onszelf en met die resultaten creëren we vanzelf ruimte om te investeren in andere diensten.

Als je voor ons kiest, merk je vanzelf dat we altijd net die extra stap zetten. Heb je een vraag over een dienst die je niet bij ons afneemt? Of zit je met een andere online marketing gerelateerde vraag in je maag? Stel ze aan ons!
Heb je een sparringpartner nodig? Die heb je bij deze gevonden. Samen gaan we voor een succesvolle en langdurige samenwerking.

GARMUNDO

SEA omzetgroei in DE en NL resp. met 250% en 400%

Door de SEA-structuur, zoektermen en kanalen af te stemmen op potentiële klanten, is de SEA omzet in DE en NL resp. met 250% en 400% gegroeid.

Uitdaging

Garmundo vroeg onze hulp bij het realiseren van een grotere omzet via de Nederlandse en Duitse webshops. Bij deze groei was het belangrijk om rekening te houden met de sterke seasonality waar Garmundo mee te maken heeft. Daarnaast was het ook een uitdaging om verschillende zoektermen voor een plant in een effectieve SEA-structuur te gieten.

Resultaat

De SEA-strategie en bijbehorende optimalisaties hebben geleid tot een mooie omzetgroei in Nederland én Duitsland. In de piekperiode (voorjaar 2020) steeg de omzet van de Duitse SEA campagnes met maar liefst 250% en de omzet van de Nederlandse SEA campagnes zelfs met meer dan 400%.

Schuiven naar boven