SEA Bureau

SEA BUREAU

SEA BURAU

Breng je betaalde advertenties naar het volgende niveau

SEA is een van de belangrijkste bronnen voor het genereren van websitebezoekers en omzet. Er zijn dan ook veel verschillende typen SEA campagnes. Zo vallen hier (Smart) shopping campagnes, (branded en non-branded) search campagnes en (dynamische) remarketing campagnes onder. Als SEA bureau beheersen we de laatste trends binnen Google Ads en helpen we al jaren webshops met hun volgende stap in online groei.

 

We nemen zorg uit handen voor

GOOGLE ADS

GOOGLE ADS

Van meer verkeer tot meer omzet, met de juiste advertentievormen en kanalen behalen we de doelstelling.

GOOGLE SHOPPING ADS

GOOGLE SHOPPING ADS

Verleid koopgerichte klanten tot aankoop met afbeeldingen en prijzen bij producten.

MICROSOFT ADS

MICROSOFT ADS

Naast Google Ads mag Microsoft ads natuurlijk niet ontbreken in de SEA strategie. Uiteraard weten wij ook hier van de hoed en de rand.

SEA AUDIT

SEA AUDIT

Vallen de resultaten tegen? Is er behoefte aan een analyse van de resultaten van een huidige partner? Onze audit maakt het inzichtelijk.

FEED MANAGEMENT

FEED MANAGEMENT

Automatisering en e-commerce gaan hand in hand, goed feedmanagement is hierbij de sleutel tot succes

REMARKETING

REMARKETING

Twijfelende klanten overtuigen om alsnog te converteren, blijf top-of-mind bij prospects slimme remarketing.

INVENTORY

INVENTORY

Dynamische advertenties die zich automatisch aanpassen aan productassortiment - en voorraad.

Wat doet een SEA bureau?

SEA is vandaag de dag meer dan het inkopen van enkele zoekwoorden en dan zichtbaar zijn in de bekende zoekmachines. De mogelijkheden zijn uitgebreid en de ontwikkelingen gaan enorm snel. Het uitbesteden aan een SEA bureau kan daarom een goede keuze zijn. 

Wij kunnen je als SEA Bureau uitstekend helpen met SEA. Wij hebben bovendien jarenlange ervaring voor verschillende B2C en B2B bedrijven in diverse landen.

Het nut van een SEA bureau

Als SEA bureau helpt Tomahawk je met het goed instellen en managen van je Google Ads en Bing Ads campagnes.. Samen met jou bepalen we of je je wilt richten op CPA, ROAS of zelfs specifieke marges.

Hoe doorlopen we doorgaans het opstarttraject

  1. Samen bespreken we de bedrijfsdoelstellingen en toetsen we de haalbaarheid. We kijken naar zoekvolumes en evalueren wat er nodig is om maandelijkse groei te realiseren.
  2. Op basis hiervan stemmen we de eerste budgetten en doelen af.
  3. Indien nodig starten we met het inrichten van tracking om volledig en correct data te verzamelen. Dit is essentieel voor het draaien van smart campagnes.
  4. Tegelijkertijd beginnen we met het inrichten van de campagnes. 
  5. Als alles staat lopen we de campagnes en tracking nog eens grondig na. Vervolgens kunnen we starten met de campagnevoering.

Uiteraard is iedere klant en situatie anders. Daarom kunnen we op basis van jouw wensen ook gericht een opstarttraject afstemmen.

Aan de slag met SEA bureau Tomahawk

Benieuwd naar de mogelijkheden van ons als SEA bureau? We vertellen je er graag meer over. Neem contact met ons op en we vertellen je graag meer over onze werkwijze.

PRIZE WInNING CASE

GARMUNDO

Door de SEA-structuur, zoektermen en kanalen af te stemmen op potentiële klanten, is de SEA omzet in DE en NL resp. met 250% en 400% gegroeid.

Garmundo vroeg onze hulp bij het realiseren van een grotere omzet via de Nederlandse en Duitse webshops. Bij deze groei was het belangrijk om rekening te houden met de sterke seasonality waar Garmundo mee te maken heeft. Daarnaast was het ook een uitdaging om verschillende zoektermen voor een plant in een effectieve SEA-structuur te gieten.

RESULTAAT
De SEA-strategie en bijbehorende optimalisaties hebben geleid tot een mooie omzetgroei in Nederland én Duitsland. In de piekperiode (voorjaar 2020) steeg de omzet van de Duitse SEA campagnes met maar liefst 250% en de omzet van de Nederlandse SEA campagnes zelfs met meer dan 400%.

NR. 1

Dutch Search Award

+250%

omzet in Duitsland

+400%

omzet in Nederland

BLOG OVER: SEA

Iedere webshop wil het: de best presterende campagnes. Vaak wordt begonnen met het optimaliseren van advertentieteksten. Een logische stap, maar verleid jij je bezoekers ook genoeg met de beschikbare Google Ads advertentie-extensies? Deze extensies zijn de ideale manier om een campagne nog meer in de spotlight te zetten. Het gebruik ervan resulteert namelijk vrijwel altijd in betere resultaten. Daarom gaan we hier een paar veelgestelde vragen over advertentie extensies beantwoorden. Are you ready?

Wat zijn advertentie-extensies nu precies?

Met advertentie-extensies breid je een advertentie nóg meer uit. Het geeft je de optie om aanvullende informatie toe te voegen. Van meer bedrijfsinformatie tot apps en beoordelingen, het is allemaal mogelijk. Deze informatie kan worden weergegeven in de Google zoekmachine resultaten. Het woord ‘kan’ gebruiken we bewust, omdat die weergave geen garantie is. Maar laat dit je niet tegenhouden om ze in te zetten!

Waarom willen we advertenties uitbreiden?

Ten eerste kun je meer bedrijfsinformatie kwijt. Maar je advertentie valt ook beter op tussen al die anderen, vooral omdat advertenties met extensies groter van formaat zijn. Die betere online zichtbaarheid leidt tot een hogere CTR (klikfrequentie), meer verkeer en meer conversies. Een win-win-win situatie!

Wanneer worden advertentie-extensies getoond?

Of je ze terugziet in een advertentie hangt af van een paar factoren. Aan de ene kant laat Google er zelf een berekening op los om te bepalen of de extensie die je toevoegt, de resultaten van je advertentie daadwerkelijk verbetert. Aan de andere kant speelt de advertentiepositie mee. Sommige extensies worden alleen vertoond als je advertentie op een toppositie staat. Over het algemeen geldt: hoe hoger je advertentiepositie, hoe groter de kans op een vertoning van je advertentie inclusief extensies.

Welke extensies zijn er allemaal?

  • Oproepextensie: voeg een telefoonnummer toe
  • Locatie-extensie: voeg het bedrijfsadres, de afstand of route naar je bedrijf toe
  • Highlightextensie: voeg USP’s of scherpe aanbiedingen toe en promoot je bedrijf nog meer
    Per advertentie is er ruimte voor twee tot zes highlights
  • Website-informatie-extensie: markeer specifieke producten of diensten
    Per advertentie kun je kiezen uit vaste kopteksten, zoals modellen, cursussen of merken
  • Sitelinks: voeg meer links aan je advertentie toe en je leidt bezoekers zo direct naar de juiste plek
    Per advertentie is er ruimte voor twee tot acht sitelinks
  • Prijsextensie: breng extra producten of services onder de aandacht
    Per advertentie is er ruimte voor maximaal 8 prijsextensies
  • Appextensies: promoot je app en link direct door naar de Google Play of App Store
  • Geautomatiseerde extensies: dit zijn veelal dynamische varianten van de hierboven besproken handmatige extensies. Deze maakt Google dan ook zelf aan en worden vertoond op het moment dat Google Ads voorspelt dat ze bijdragen aan een hogere advertentieprestatie (bijvoorbeeld verkopersbeoordelingen extensies).

Kosten advertentie-extensies extra geld?

Nee, het toevoegen van extensies in Google Ads is gratis. Vanzelfsprekend gaat het inzetten van advertenties wel altijd gepaard met kosten, maar de kosten voor een (click-per-cost) op een advertentie zonder of met extensies zijn hetzelfde.

Neem contact op

Ben je nu op zoek naar meer informatie over de mogelijkheden van advertentie extensies in Google Ads? 

Advertentie-extensies: gebruik jij ze al?
Roel

HI! IK BEN ROEL.

OPRICHTER VAN TOMAHAWK.
IK HELP JE GRAAG
VERDER

Neem met me contact op. 

Schuiven naar boven