Nummer 1 positie op belangrijkste zoekwoord in de markt

SUCCESVERHALEN

Nummer 1 positie op belangrijkste zoekwoord in de markt

SUCCESVERHALEN

Nummer 1 positie op belangrijkste zoekwoord in de markt

positie 1

zoekwoorden

+53%

conversiepercentage

+10%

conversie

Een complete search aanpak zorgt voor groei in bezoek, conversies en een toppositie op het belangrijkste zoekwoord.

Over Energievergelijken

De onafhankelijke vergelijkingssite Energievergelijken.nl laat consumenten alle energieprijzen vergelijken en direct overstappen naar het goedkoopste energiecontract voor hun situatie.

Uitdaging

Naast het verbeteren van de customer experience, was de inzet van (doorlopende) online marketing gewenst om meer bezoekers en conversies te realiseren.

Aanpak

Om het conversiepercentage te verhogen zijn we gestart met het verbeteren van de gebruikerservaring. Op basis van verschillende analyses hebben we de pagina-indelingen en het contractformulier geoptimaliseerd. De online marketingactiviteiten die Energievergelijk.nl zelf uitvoerde namen wij over. De organische zoekresultaten hebben we verbeteren dankzij SEO. Verder zijn SEA, retargeting, social media marketing en e-mailmarketing ingezet om de naamsbekendheid en het bereik van Energievergelijken.nl te verhogen.

Resultaat

Alle verschillende inspanningen hebben geleid tot hogere bezoekersaantallen, meer conversies en een betere naamsbekendheid. In een jaar tijd steeg het organisch verkeer met 10%. De verbeteringen op het gebied van UX hebben geleid tot een hogere conversie van 10% (YoY). De retargeting van bezoekers resulteerde in een stijging van het conversiepercentage van 53%, omdat relevantere bezoekers via de Ads-campagnes naar de website worden geleid.

Daarnaast scoort Energievergelijken.nl hoog in het SEO-zichtbaarheidonderzoek van SEO Effect. Al jaren staat het bedrijf op positie 1 onder het belangrijkste zoekwoord in de energievergelijkingsmarkt: ‘energie vergelijken’. Dat zoekwoord is maandelijks goed voor 60.000 zoekopdrachten in Google.

Nummer 1 positie op belangrijkste zoekwoord in de markt

ONLINE MARKETING
NEDERLAND
EN OVER DE
GRENS

WIJ HELPEN JE GROEIEN

Dagelijks helpen wij e-commercebedrijven groeien in buiten-en binnenland zonder dat hier direct een torenhoog budget voor nodig is. We geloven namelijk in stapsgewijze groei. Dat begint vaak met het optimaliseren van bestaande campagnes en het plukken van laaghangend fruit. Kan SEA het meeste voor je e-commerce shop betekenen? Dan beginnen we daarmee. Zo bewijzen we onszelf en met die resultaten creëren we vanzelf ruimte om te investeren in andere diensten.

Als je voor ons kiest, merk je vanzelf dat we altijd net die extra stap zetten. Heb je een vraag over een dienst die je niet bij ons afneemt? Of zit je met een andere online marketing gerelateerde vraag in je maag? Stel ze aan ons!
Heb je een sparringpartner nodig? Die heb je bij deze gevonden. Samen gaan we voor een succesvolle en langdurige samenwerking.

GARMUNDO

SEA omzetgroei in DE en NL resp. met 250% en 400%

Door de SEA-structuur, zoektermen en kanalen af te stemmen op potentiële klanten, is de SEA omzet in DE en NL resp. met 250% en 400% gegroeid.

Uitdaging

Garmundo vroeg onze hulp bij het realiseren van een grotere omzet via de Nederlandse en Duitse webshops. Bij deze groei was het belangrijk om rekening te houden met de sterke seasonality waar Garmundo mee te maken heeft. Daarnaast was het ook een uitdaging om verschillende zoektermen voor een plant in een effectieve SEA-structuur te gieten.

Resultaat

De SEA-strategie en bijbehorende optimalisaties hebben geleid tot een mooie omzetgroei in Nederland én Duitsland. In de piekperiode (voorjaar 2020) steeg de omzet van de Duitse SEA campagnes met maar liefst 250% en de omzet van de Nederlandse SEA campagnes zelfs met meer dan 400%.

Schuiven naar boven