Een complete search aanpak zorgt voor groei in bezoek, conversies en een toppositie op het belangrijkste zoekwoord.
Over Energievergelijken
De onafhankelijke vergelijkingssite Energievergelijken.nl laat consumenten alle energieprijzen vergelijken en direct overstappen naar het goedkoopste energiecontract voor hun situatie.
Uitdaging
Naast het verbeteren van de customer experience, was de inzet van (doorlopende) online marketing gewenst om meer bezoekers en conversies te realiseren.
Aanpak
Om het conversiepercentage te verhogen zijn we gestart met het verbeteren van de gebruikerservaring. Op basis van verschillende analyses hebben we de pagina-indelingen en het contractformulier geoptimaliseerd. De online marketingactiviteiten die Energievergelijk.nl zelf uitvoerde namen wij over. De organische zoekresultaten hebben we verbeteren dankzij SEO. Verder zijn SEA, retargeting, social media marketing en e-mailmarketing ingezet om de naamsbekendheid en het bereik van Energievergelijken.nl te verhogen.
Resultaat
Alle verschillende inspanningen hebben geleid tot hogere bezoekersaantallen, meer conversies en een betere naamsbekendheid. In een jaar tijd steeg het organisch verkeer met 10%. De verbeteringen op het gebied van UX hebben geleid tot een hogere conversie van 10% (YoY). De retargeting van bezoekers resulteerde in een stijging van het conversiepercentage van 53%, omdat relevantere bezoekers via de Ads-campagnes naar de website worden geleid.
Daarnaast scoort Energievergelijken.nl hoog in het SEO-zichtbaarheidonderzoek van SEO Effect. Al jaren staat het bedrijf op positie 1 onder het belangrijkste zoekwoord in de energievergelijkingsmarkt: ‘energie vergelijken’. Dat zoekwoord is maandelijks goed voor 60.000 zoekopdrachten in Google.