25% Jaarlijkse groei door langdurige samenwerking
Op deze pagina:
Al 65 jaar is Ter Horst van Geel een modezaak met vestigingen in zowel Brabant als Gelderland. Met tien fysieke winkels en een uitgebreide webshop verkopen ze meer dan zeventig merken zoals Fabienne Chapot, Geisha, Nukus, Vero Moda en Expresso. In de winkels zet Ter Horst van Geel volop in op een inspirerende klantervaring met modeadvies en gezellige events. In de online winkel bieden ze uitgebreide productinformatie, inclusief een verantwoording over de ecologische voetafdruk van de items.
De cijfers van Ter Horst van Geel
Samen sinds 2019
Tomahawk werd in 2019 ingeschakeld om samen met Ter Horst van Geel de online winkel te laten groeien. Hier kwamen verschillende uitdagingen bij kijken. Ter Horst van Geel en Tomahawk hadden de ambitie om een advertentiestrategie uit te rollen in Google Ads. Dit werd uitgebreid naar Google Shopping, Social Media marketing en Microsoft (Bing) Ads.
Daarnaast stapte Ter Horst van Geel over op Magento 2, waarbij Tomahawk in de gaten hield of alle links en redirects op de site intact bleven. Door deze overgang kwam er een extra uitdaging bij: de ranking binnen Google moest zo veel mogelijk op peil blijven tijdens deze verandering.
Ten slotte wilde Ter Horst van Geel zo veel mogelijk mensen bereiken in de doelgroep terwijl er een vaste ROAS gehandhaafd werd. Tomahawk gaf hiervoor strategisch advies en droeg bij aan de uitvoering.
Slimme campagnes en complexe SEO-migratie
Door Search Engine Advertising (SEA) toe te passen konden we de online zichtbaarheid in de zoekresultaten van Google vergroten. In deze strategie hebben we ook Performance Max campagnes meegenomen. Tijdelijke grote kortingsacties namen wij ook op in Google, Meta en Bing. Door slim onze budgetten en doelstellingen af te stemmen bereikten we zo veel mogelijk mensen met deze acties.
Door in te zetten op Search Engine Optimization (SEO) na de Magento-migratie hield Tomahawk de ranking binnen Google op peil. Om te voldoen aan de wens om de doelgroep beter te bereiken, maakten we een Youtubecampagne en gingen we aan de slag met linkbuilding.

Een stijging van de bestellingen met 65%
Het aantal bestellingen steeg in het eerste jaar van de samenwerking met 65%. Tijdens de migratie naar Magento 2 in 2021 werd de schade beperkt, de daling in de bestellingen was slechts 2%. Het afgelopen jaar (april 2022-mei 2023) was de omzet 109% hoger ten opzichte van de jaren vóórdat Ter Horst van Geel klant was bij Tomahawk. Ter Horst van Geel heeft het doel om de komende jaren elk jaar met 25% te groeien. Momenteel lopen we op schema om die ambitie waar te maken. De bekendheid van Ter Horst van Geel is gegroeid in Nederland. Veel nieuwe, terugkerende klanten van de webshop weten ook de fysieke winkels te vinden.
Reactie Tomahawk
“Ter Horst van Geel is een unieke klant: waar wij ons primair richten op webshops, heeft Ter Horst van Geel ook tien fysieke winkels in de regio. De interactie tussen online en offline leverde ons veel nieuwe inzichten op. Klanten die onze advertenties online zagen, bezochten later de winkels. Zo bereikten we nieuwe klanten buiten de regio én versterkten we de merkherkenning.
Bij Ter Horst van Geel is er veel vertrouwen in ons advies, ook buiten online advertising. Zo mogen we ook meedenken over strategie, wat extra goed werkt dankzij hun productkennis en inzicht in wat verkoopt. Omdat hun doelgroep scherp gedefinieerd is, behouden ze focus; een groot voordeel voor een merk met zowel fysieke als online winkels.”
Monika, SEA & Social Media Marketeer
Reactie Ter Horst van Geel
“Via een gezamenlijk contact maakten we kennis met Tomahawk. Na een prettig kennismakingsgesprek waren we meteen enthousiast. Sindsdien ervaren we een fijne samenwerking met korte lijntjes en duidelijke communicatie. Het team houdt ons actief op de hoogte van lopende campagnes en nieuwe ontwikkelingen, denkt proactief mee en weet altijd waar ze het over hebben. Daarnaast is het ook altijd gezellig; ga zo door!”
Lotte van de Wijdeven, Marketing & Communicatie Ter Horst Van Geel

